Backpack kopen

Hallo allemaal.
Ik ga rond september/oktober een jaar door Australie en Azie backpacken. Ik vroeg me af waar ik een goede backpack kan kopen en waar ik allemaal op moet letten (prijs, merk, functioneel etc)? Alvast bedankt

bij Bever, of de zwerfkei hebben ze heel veel keuze, laat je goed helpen door een verkoper, die weet hoe een rugzak moet zitten, dat hij goed bij jou lichaam past is het belangrijkste. anders ga je dat ding vervloeken tijdens je reis.
prijs, en uiterlijk zijn leuk maar minder belangrijk dan het draag comfort, en bij beide zaken hebben ze wel heel veel keuze dus er zit er vast een voor je tussen die goed zit en die je ook nog leuk vind.

ik vind het zelf heel belangrijk dat er twee hoofdvakken zijn (boven en onder, en dat je dan de onderste ook van onderaf kunt bereiken, een paar kleinere vakken zijn handig voor de kleine spullen waar je snel bij wilt kunnen.
Let bij het passen erop dat je hem ook met gewicht probeert, en dat de heupband op de goede hoogte zit, eigenlijk moet het meeste gewicht op je heupen rusten en niet aan je schouders hangen/trekken.

Lees veel tips hier. http://www.wereldwijzer.nl/printthread.php?t=121520