Backpack er niet meer als nieuw uit laten zien

Hallo Allen,

Wij gaan in februari 6 maanden naar zuid Amerika om rond te reizen door diverse landen.
Voor ons de eerste keer en daarvoor hebben wij bij Bever de voorraadschappen leeg gekocht.
Echter hoorden wij van een kennis dat de spullen er heel nieuw uitzien.

Dat valt de mensen die kwaad willen natuurlijk op. Om dit te voorkomen hadden we bedacht
om de backpacks beiden een soort van smerig te maken zodat het lijkt alsof we al heel veel ervaring
hebben.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor ons?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet.

Die van mij ziet er na tig keren backpacken nog steeds “nieuw” uit hoor, terwijl er best veel mee gesmeten is.

Maar wat je zou kunnen doen is de backpack gewoon ff een tijdje in weer en wind op het balkon/tuin laten staan? Echt smerig wil je de backpack niet hebben maar een beetje “doorgeleefd”. Maar zoals ik al zei ik heb er geen last van gehad dat die van mij er gewoon nog nieuw uitziet na al die jaren backpacken.

Ik stop mijn backpack altijd in een aardappelzak van de lokale markt in Lima. De backpack zelf ziet er dus nog nieuw uit. Maar onderin de bus lijkt het (iets meer) op marktkoopwaar.

Ik zou niet een goeie tas verpesten uit angst voor beroving. Veel belangrijker is het om je gezonde verstand te gebruiken en goed op je spullen te passen en te beseffen dat je ALTIJD, OVERAL opvalt als zijnde toerist, met schone of vieze backpack maakt echt niet uit.
Eerder zullen de mensen hun neus ophalen voor vieze spullen want ze proberen zelf wel verzorgd eruit te zien ook al zijn ze arm.
Alleen in Argentinië en zuidelijk Brazilië kun je misschien doorgaan voor local zo lang je je mond houdt :slight_smile:

Draag geen horloges of sieraden, let vooral extra goed op je waardevolle spullen en eventueel de dagtas waar die in zitten; dus als je gaat slapen in de bus, neem die dan op schoot en laat hem niet op de grond of het vak boven je hoofd liggen. In een cafe ook je tas tussen je voeten klemmen of goed in het zicht houden. Op drukke markten en in busstations nog extra alert zijn en waardevolle spullen goed wegstoppen, bv onder je kleding, en alleen een beetje geld in je zak voor de eerste aankopen. Probeer eruit te zien alsof je weet waar je heen gaat. 's Avonds in grote steden liever taxi’s nemen dan lopen. Pas op voor afleidings-trucjes van zakkenrollers die in teams werken. Het trucje kan van alles zijn. Zo lang jouw belangrijkste spullen goed weggestopt zijn, en je je cash geld verspreidt over meerdere plekken, kunnen ze niet veel kwaad doen (tenzij ze met geweld dreigen, maar dat is veeeeeel zeldzamer dan stiekeme diefstal).
Dat soort dingen.

Ik vlieg morgen naar Colombia en heb een nep portemonneetje gemaakt met wat verlopen pasjes en een beetje dollars erin. Mocht iemand me willen beroven dan hoop ik dat ze daarmee genoegen nemen.

Lees de veiligheidstips op mijn website en in je reisgids.

Buen viaje

twee goede tips! bedankt voor jullie reactie! En cecillia ook een fijne reis gewenst!

1 like