Ik wil graag mijn eerste backpack onderneming gaan starten en ben op zoek naar een goede backpack. Ik twijfel tussen 2 tassen. De Lowe Alpine Cerro Torre 65:85 en The North Face zealot 70. wat mij aan de cerro torre erg aanstaat is het tfx systeem en de zealot 70 heeft weer waterdichte stof en is zeer degelijk sterk. Iemand enige suggesties over deze 2 tassen? Zitten er aan 1 van de 2 tassen nog haken en ogen waar ik rekening mee moet houden? Alvast bedankt voor de support.
Hee ik heb geen verstand van backpacks( heb de mijne bij bever gehaald en hebben ze m gemeten etc), maar gaat t er niet gewoon om hoe hij zit op jouw lichaam?? Bij beversport hebben ze alle kennis in huis, misschien kun je daar heen?!
Tipje: aan de type nummers leidt ik af dat de ene waarschijnlijk 70 liter en de ander 65 is?
Vaak is een kleinere rugzak net iets handiger. De grote weet je ook vol te proppen en die wordt daardoor zwaarder dan de kleine (logisch)
Handigste is denk ik even naar een winkel te gaan waar ze beide verkopen en ze dan eens op je rug te doen en kijken hoe ze zitten. Kun je ook gelijk zien of de een misschien wat handigere vakjes heeft.
Ik vind beide tassen erg groot. Wanneer je niet gaat kamperen in een gebied waar het regent of vriest, heb je echt niet zoveel spullen nodig. Als ik jou was zou ik me beperken tot een rugzak van 55 liter. Hoe groter de rugzak, hoe meer overbodige zooi is mijn ervaring.
En inderdaad: rugzakken moet je passen in de winkel. En dan het lieft niet de lege rugzak, maar eentje met gewicht. Dan VOEL je of een rugzak lekker zit, en die neem je. Laat je sowieso niet al te veel afschrikken door de prijs: mijn Nomad rugzak is meer dan 10 jaar oud, heeft meerdere lange reizen (meer dan 3-6 maanden) overleeft, gaat meerdere keren per jaar kort op reis en hij functioneert nog altijd prima! En nee, ik ga er niet al te zuinig mee om