Hoi, ik >>>12 december naar Hanoi en wilde vandaar naar Sapa vertrekken, maar als in de lonely planet , dat Bac Ha ook heel mooi is en veel minder toeristisch. Is iemand daar geweest en kan iemand me vertellen of t gemakkelijk was om erheen te reizen?
Ook las ik via deze site op iemand zijn weblog, dat Halong Bay, wel erg toeristisch is en wat tegenvalt… Volgens mijn collega was het niet echt de moeite waard…
Groet Shanta-Joy
Het is maar hoe je er tegenop kijkt. Mijn vriend en reisorganisatie in Vietnam met de firma naam www.footprint.vn voert een heel andere soort van reizen (ook op individuele basis) uit. Niet de platgetreden paden volgen ze. De firmanaam geeft heel duidelijk aan dat hij niet voor massatoerisme heeft gekozen. Hij helpt de inlandse Vietnamezen, dor middel van zijn toeristische kennis en mogelijkheden, aan een beter bestaan. Ik ben er pas in febr. 2009 voor de laatste maal geweest en vind Noord Vietnam geweldig, zeker op de manier zoals hij dat brengt. Niets massa’s mensen in massa’s bussen. Ik heb heerlijk genoten van - zijn - Vietnam, met zijn contacten. Ik zou zeggen: je kunt ook met hen Skypen en neem eens een kijke op de site die ik boven aangegeven heb.
Groetjes en een goede reis.
Fred
[quote=“smilingfred, post:2, topic:61406”]
Het is maar hoe je er tegenop kijkt. Mijn vriend en reisorganisatie in Vietnam met de firma naam www.footprint.vn voert een heel andere soort van reizen (ook op individuele basis) uit. Niet de platgetreden paden volgen ze. De firmanaam geeft heel duidelijk aan dat hij niet voor massatoerisme heeft gekozen. Hij helpt de inlandse Vietnamezen, dor middel van zijn toeristische kennis en mogelijkheden, aan een beter bestaan. Ik ben er pas in febr. 2009 voor de laatste maal geweest en vind Noord Vietnam geweldig, zeker op de manier zoals hij dat brengt. Niets massa’s mensen in massa’s bussen. Ik heb heerlijk genoten van - zijn - Vietnam, met zijn contacten. Ik zou zeggen: je kunt ook met hen Skypen en neem eens een kijke op de site die ik boven aangegeven heb.
Groetjes en een goede reis.
smilingfred
Hallo,
Bac Ha ben ik niet geweest, dus kan ik niets over zeggen. Over HaLong Bay kan ik wel wat zeggen. Schitterend!! Je moet het echt zelf gezien hebben. Als je hier niet naar toe gaat is zou zoiets zijn als naar Cambodja gaan en dan Angkor Wat skippen omdat het te toeristisch zou zijn. Natuurlijk zou het mooier zijn als je er alleen zou zijn, maar zelfs met andere toeristen erbij is het mooi. Die mensen komen daar ook niet voor niets allemaal op af;-)
Wat ik wel heb opgevangen tijdens mijn reis door Vietnam is dat de tour die je boekt wel degelijk een groot effect heeft. Bezuinig hier dus niet op. Wij hebben onze driedaagse tour bij een touroperator geboekt die in de lonely planet stond en waren zeeeeer tevreden. Goed Engels sprekende gids, heel erg lekker eten op de boot, kayaks, en leuke trekking over Cat Ba de tweede dag.
Ik zou sowieso een driedaagse tour aanbevelen als je tijd hebt. Op deze manier slaap je 1 avond op de boot en vaak 1 avond op Cat Ba (groot eiland in Ha Long Bay). Bij een tweedaagse tour ben je namelijk de halve eerste dag en de halve tweede dag bezig met reizen. Bij 3 dagen heb je een volle dag in Halong Bay, wat rustgevend is en 's ochtends en 's avonds is het er niet druk omdat dan alle dagtripmensen alweer aan het reizen zijn. Ook zou ik een tour waar kayaks bij inbegrepen zijn aanbevelen. Tijdens het kayakken krijg je namelijk wel het “alleen in Halong Bay” gevoel.
Ik heb ook verhalen van mensen gehoord die een slechte tour hadden naar Halong Bay en die waren idd een stuk minder enthousiast als wij waren. Dit zou je collega ook overkomen kunnen zijn. Het is echter zo’n schitterend stukje natuur dat het echt zonde zou zijn om over te slaan op je reis door Vietnam. Neem gewoon het zekere voor het onzekere en kijk bij touroperators uit de lonely planet. Dan betaal je mss wat meer, maar je krijgt er iig een mooi er varing voor terug.
gr. Rob
hoi Rob,
hartelijk dank vd info! weet je nog welke touroperator dat wsa die je had gekozen of kan ik dat in Hanoi ook beslissen denk je? Ik vroeg em nog af of je op je visum moest wachten of kon je die meteen meenemen bij de Ambassade in Den Haag?
Groet Shanta-Joy
Hallo,
Visa weet ik niet, want wij hebben ons Visa via iemand in Vietnam geregeld, niet via de ambassade in Nederland.
De touroperator die wij hebben gebruikt heette “vegatravel” en het kostte $106 pp. Staat in de lonely planet (editie 2007 iig), maar let op het adres!! Er zijn namelijk 3 of 4 vegatravels in Hanoi, want alles wat een beetje succesvol is wordt daar gekopieerd. Met andere dingen uit de lonely planet is het ook belangrijk om goed naar het adres te kijken en daarop af te gaan. Een gratis goede kaart van Hanoi kun je ophalen bij de touristinfo aan de noordkant van het meer. Hier kun je ook een Vietnamese simkaart kopen om goedkoop mee naar huis te bellen.
De tour kun je daar makkelijk regelen. Heb je ook nog de mogelijkheid om een paar aanbiedingen te vergelijken. Heel veel plezier met plannen!!
gr. Rob
Hallo,
Ja hetzelfde met een geusthouse als 1 geusthous het goed doet dan kopieren ze het gelijk en zijn er 4 haahah. Kijk uit met oplichting dat komt regelmatig voor. Vooral als je een taxi gaat nemen naar het centrum van Hanoi.
Ik heb zelf ook een boottoch gedaan naar Halong Bay van 2 dagen 1 nacht. Ik vond het reizen niet echt vervelend. Je vertrekt vroeg en hebt genoeg tijd om dingen te bekijken. Wij hebben zelf 100 USD per persoon betaald en het was prima. We hadden ook nog eens een hele leuke groep dus flink gelachen en karaoke gezongen was super leuk.
Halong Bay is onwijs mooi en echt de moeite waard. Ik heb wel gehoord van mensen die ook naar het eiland waren geweest en dat wat tegen vonden vallen. Ze waren liever die 3 dagen op de boot gebleven.