B&B/guesthouses Bangkok

Ik ben midden december 2 dagen in Bangkok, als tussenstop naar Cambodja. Ik ben nu al aant kijken voor een slaapplaats en zo’n beetje aant twijfelen tussen
Lamphu house 'http://www.lamphuhouse.com/default.htm) en
Rambuttri Village (http://nl.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293916-d633078-Reviews-Rambuttri_Village_Inn_Plaza-Bangkok.html).

Heeft er iemand ervaring met één van dees twee. Of een goeie andere in BK?

in een ander topic over vooraf een hotel boeken raad ik je net het lamphu house aan haha maar ook hier raad ik je dit guesthouse aan echt een heerlijke plaats om je eerste (paar) nacht(en) door te brengen het Rambuttri Village ken ik niet maar dat heeft wel een zwembad zie ik net en het Lamphu house heeft dat niet

:smiley: thx! Ik moet niet perse een zwembad hebben hoor. Ik ben er maar 2 dagen dus ik ga zoveel mogelijk moeten gaan bezien. Ik wil gewoon een klein beetje rust. En geen overdondering van kakkerlakken in mn kamer :slight_smile:

lol2 kakkerlakken kan je overal in thailand tegenkomen en waarschijnlijk zal je ze ook wel tegenkomen je ziet ze er ook op de markt gefrituurd en wel
maar het lamphu house is een schoon guest house met een vriendelijke staf lekker rustig en zoals ik al eerder vertelden vlak bij kao sarn road dus een tour boeken om dingen te gaan bezichtingen kan altijd in de buurt

1 like

Ik ben ooit uit de Filippijnen thuis gekomen met een mega (gelukkig dode) kakkerlak in mn valies en ik was er niet echt blij mee… Ik wil zn vriendjes niet in mn huis op bezoek en ook niet in mn buik, hoe lekker ze gefrituurd ook zouden mogen zijn :slight_smile:

Ik zal Lamphu eens een mailtje sturen. Dank je wel iig!

Ik heb zelf hele goede ervaringen met Panne Lodge in bkk. Het ligt vlakbij alle bezienswaardigheden en ook bij de Khao San.

ik vond thai cozy house wel goed! vlakbij koh san en een lekker bed en airco, in hoogseizoen ongeveer 600 bath… best duur maar neem aan dat je niet zolang blijft daar.
ik hoor ook vaak over slechte hostels waar veel word gestolen, van dit hotel/hostel weet ik dat het goed is…:chin:

Zelf vind ik China Town een leuker gebied. Het Riverview Guesthouse heeft simpele en betaalbare kamers met tof uitzicht over de rivier (als je die kant kiest), met of zonder balkon, en zit in een leuk doolhof van kleine straatjes en dichtbij leuke eettentjes ('s avonds op straat). Weinig toeristen, veel Thai en Chinezen. Dichtbij Hualamphong treinstation. En vlakbij de rivier, dus je kunt makkelijk met die rivierboten (openbaar vervoer) naar andere plekken, o.a. Khao San Road mocht je dat willen (ik hou er niet van).

Aan Soi Rambuttri zit een guesthouse genaamd “My House guesthouse”. Simpele, schone kamers voor 250 Baht/nacht en ze hebben een goed en betaalbaar restaurant beneden.
Rambuttri Village Inn is ook wel okay (aan het begin van dezelfde straat) alleen het personeel is niet zo vriendelijk en ben er vorig jaar bestolen door het schoonmaak personeel. Prijs is normaal 700 Baht/nacht, maar soms vragen ze zonder reden meer. Ze hebben wel twee zwembaden op het dak:)
Soi Rambuttri ligt op 3 min. lopen van Khao San Rd. alleen is een stuk relaxter om te verblijven.

Oppassen voor Rambuttrie village inn,kan in december daar wel druk zijn om te overnachten!!
In Kao san road heb je de “Woraburi kao san inn”
Prijzen voor december mag je wel rekenen zo rond de 550bath per overnachting!!
Het hotel beschikt over:52 kamers met een resort-stijl .

• voorzien van airconditioning.
  • Restaurant , bar en biertuin .
  • 24 uur roomservice.
  • IDD Bellen en Internet Service.
  • Tour bureau en Laundry Service
  • TV en warm water