Het is juist heel praktisch om Sao Jorge er bij te nemen. Immers, er varen dagelijks boten van Pico naar Sao Jorge. Zowel vanuit Pico als ook vanuit Sao Jorge kan je vliegen naar Terceira en Sao Miguel (Ponta Delgada). Mocht je tijdgebrek hebben, da zou je Terceira kunnen laten schieten. Je zou kunnen overwegen om Terceira te doen samen met Graciosa.
In www.azorenonline.nl wordt gesteld, dat er geen reizen zijn naar Santa Maria, Graciosa, Sao Jorge en Corvo. Is dat zo?
Ik ben er geweest. Het zijn alle 4 prachtige eilanden. Waarom gaan reisorganisaties aan die eilanden voorbij naar jullie inschatting?
Wij plannen momenteel onze reis naar de Azoren, van 8-19 juni 2015. Ons plan is 4-tal dagen Sao Miguel, 3 dagen Flores en 4 dagen Pico waarvan 1 daguitstap naar Horta. Enkel na wat lezen op deze fora, vind ik weinig info terug over Flores. Daarnaast wel positieve reacties over Sao Jorge. Hoe kunnen deze twee eilanden met elkaar vergeleken worden? Wij gaan immers voornamelijk voor de natuur, wandelen dus. Daarnaast dacht ik ook aan canyoning. Enkel onze vlucht heen en terug is voorlopig al geboekt, nog geen binnenlandse vluchten dus ons reisschema kan nog aangepast worden op basis van jullie tips
alvast bedankt voor een reactie!
Hey
Wij gaan deze zomer naar de Azoren en denken eveneens om de eilanden Sao Miguel, Flores en Pico te bezoeken. Heb je enige tips voor die eilanden; de must sees en must does?
Moet je de boot tussen de eilanden op voorhand boeken of kan dat gewoon ter plaatse of de dag zelf?
Olá Sofie!
Excuses voor de wat late reactie, hopelijk gaan de voorbereidingen goed?
Wat een goede keuze zeg,helaas heb ik nog niet het genoegen gehad om deze prachtige eilanden te bezoeken.
Ik kan je dan ook niet echt verder helpen met persoonlijke tips, wellicht dat deze site je kan helpen : Azores - Visit Azores misschien heb je dit zelf ook al gevonden maar ik heb even gekeken en vond het behulpzaam. Ook leuk, om al vast is de " mood" te komen luister eens naar het liedje " Island of wonders" van Nelly Furtado (oorspronkelijk van de Azoren) en de Braziliaanse zanger Caetano Veloso, prachtig!
Heel veel plezier!
Abraço,
Sofia
Hallo
Het is hier al iets meer dan een jaar windstil.
Mijn lief en ik deden vorig jaar Cabo Verde, een eilandengroep aan de kunst van Senegal ;-), en wilden er dit jaar in de winter ook eens op uit, eventueel om de jaarwende mee te maken eind december 2017. Ons oog viel op de Azoren, maar we hebben nog niets gepland. Toen ik de toeristische website van de Azoren bekeek, leek het mij in de winter een graad of 15. Mijn vraag aan jullie: is iemand in de winter al naar de Azoren geweest, en is het er dan “slecht weer” of t-shirtweer of …? We willen een beetje een zomergevoel hebben in de winter, maar zijn niet van plan naar de andere kant van de wereld te vliegen voor een weekje…
Bedankt voor de reacties!
Kate