Azië tijdens een El Niño jaar

Het idee is ontstaan om komend jaar een reis te gaan maken naar Azië, waar en wanneer precies is nog te besluiten. In het verleden 1x een week in Thailand geweest (op doorreis vanuit Australië naar Nederland na een half jaar daar backpacken) en daar in Chang Mai olifanten gezien, binnenlandse vlucht gepakt naar Krabi en daar een aantal dagen op een van de eilanden gezeten. Thailand opnieuw is zeker een optie, maar de olifanten in Chang Mai hoeft niet perse nog een keer ( niet diervriendelijk blijkt achteraf, reis gemaakt in 2015)

eigenlijk alle opties voor Azië ( voornamelijk waarschijnlijk zuid-oost) liggen nog open. Budget is zeer beperkt, ik ben een vrouw alleen op reis, dus het moet wel veilig genoeg zijn voor alleen reizende vrouwen.

nu krijgen we met een behoorlijke El Niño te maken komend jaar, heeft iemand hier ervaring mee icm reizen naar Azië? Is het in het regenseizoen ineens veel droger? Met goedkopere reisopties tot gevolg? Of blijven de beste reistijden ongeveer hetzelfde?

kwa interesses vooral natuur, snorkelen, minimaal een dag of 5 relaxen, liefst all inclusive, rest van de 3 a 4 weken rondtrekken. temperatuur maakt niet al te veel uit, alleen het is wel de bedoeling dat het een “zomervakantie” gaat worden, dus liefst wel zomerse temperaturen en niet dagelijks regen. kwa hitte, hant het ervan af of het een actieve vakantie wordt of voornamelijk relaxen, dan is 35+ gewoon prima, dat is het in Egypte in mei, juni ook.

(ps, ik HAAT regen, dus ik probeer dagelijks regen sowieso te voorkomen indien eenigzinds mogelijk)

alvast bedankt voor het meedenken,