Azie in tweede helft van 2008

Hallo iedereen,

In de tweede helft van 2008 ben ik van plan om Azie eens een beetje te verkennen.
In Nepal en Vietnam ga ik lesgeven, maar daarnaast wil ik ook graag reizen, welke landen het precies worden weet ik nog niet. Of ik alleen ga, of toch iemand zoek om te reizen, daar ben ik ook nog niet helemaal uit. Samen scheelt toch wel flink in de kosten…

Heeft iemand nog tips of weet je bijvoorbeeld plekken die je echt gezien moet hebben? Landen in de buurt die je absoluut moet aandoen? Leuke, mooie trails of safari’s?
Alle ideeen zijn welkom.

Hallo,

Mocht je in Indonesie belanden dan heb ik een hele goede tip voor je. Als je in Jakarta bent moet je naar het Cambir treinstation gaan en daar te trein naar Bandung nemen. Dat is een supermooie treinreis over de bergen en rijstvelden, ik had die tip ook gekregen en mijn mond viel echt open van verbazing hoe mooi het daar wel niet is.

De spoorrails is aangelegd door de Nederlanders, net als de stad Bandung dat vroeger het “Parijs van Java” werd genoemd door de brede straten, mooie bomen en gunstige klimaat. Nu is het vervallen want het wordt nauwelijks onderhouden maar toch de moeite waard om te zien.
Als je in Bandung bent moet je gaan eten in het restaurant the Peak, de hoogste top van de stad. Wel duur naar Indonesische begrippen maar echt helemaal super!

Heel veel plezier tijdens je rondreis!

Groetjes,

Daphne