Beste medereizigers,
Momenteel zit ik in Australie waar ik nog tot eind november/begin december
zal blijven. Daarna is mijn plan om naar Taiwan te vliegen (aangezien dat mijn eerste stopover zou zijn als ik terug naar Nederland zou vliegen). Vanaf Taiwan wil ik naar de Filipijnen, dan Indonesie, dan Maleisie, Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos en dan China in. Vanaf het zuiden van China uiteindelijk naar Beijing waar ik de Peking-express naar Moskou wil nemen. Aangezien het een hoop landen zijn moet ik heel veel uitzoeken. Het meeste weet ik al en andere vragen los ik wel op eenmaal reizende. Echter heb ik wel wat vragen over hoe ik tussen de verschillende landen moet/kan reizen. Kan ik bijvoorbeeld vanuit Taiwan een boot nemen naar Filipijnen of zal dat vliegen worden? Zelfde vanaf de Filipijnen naar Indonesie.
Ook is mijn vraag of ik een visum nodig heb voor landen zoals China, Mongolie en Rusland. Ik heb hier en daar wat informatie gevonden maar het lijkt tot nu toe nog wat omslachtig. Is er iemand die dit eerder gedaan heeft? Ook moet ik de ticket van de Peking-express nog boeken. Maar zonder visum voor deze landen wordt dit afgeraden.
Hulp wordt zeer gewaardeerd! Alvast bedankt!