studentenrondreis azië

Hallo allemaal,
Mijn naam is Katja en na me studie ben ik van plan met 2 vrienden op reis te gaan naar Azie voor een half jaar.

Me planning is om te vliegen naar Jakarta, daar Java bekijken en dan Sumatra. Vanaf Sumatra wil ik oversteken naar Singapore/Maleisie.

Wel heb ik gelezen als je naar Indonesie gaat en een visum gaat kopen heb je een retour ticket nodig. Dat is dus niet mogenlijk omdat ik daarna Maleisie in ga weet iemand misschien hoe dat zit??? En kan je aan de grens van Indonesie naar Singapore/Maleisie een visum kopen??

In Maleisie wil ik een paar dingen bezoeken zoals kuala lumpur en Perhentian islands en daarna mijn reis doorzetten naar Thailand, dus nu weer t zelfde vraag : kan je een visum kopen aan de grens van Maleisie naar Thailand??

In Thailand ben ik van plan om naar krabi, phuket , bankok , suktohai en chiang mai te gaan en daarna door te gaan naar Cambodja, eerder heb ik gelezen dat je een visum van Thailand naar Cambodja en aan de grens kan kopen en in Bangkok. Klopt dat?

Vervolgens in Phom peng een visum kopen naar vietnam en daarna weer door te gaan naar Laos.

Vanuit Laos of met de trein naar Shanhai of met t vliegtuig. Heeft er iemand ervaring om vanaf Laos naar Shanhai te reizen?? En van Shanhai naar Beging??

Vervolgens richting rusland zijn er treinen die niet via Mongolie gaan?? En hoe zit het met de grens van China naar Rusland??
Ik heb uitgezocht dat er aan de grens van Rusland een plaatsje Chabarovsk ligt en daarvandaan gaat er een trein naar Moskou die er 8 dagen over doet.

Heeft iemand tips, ervaringen , antwoorden voor me? Ook antwoord op 1 vraag vind ik heel fijn!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes,
Katja