Azie begin 2014

Hallo,

Mijn naam is Marieke en ik ben 23 jaar.
Ik heb al een aantal jaar plannen om ooit eens te gaan backpacken in Azië.
Nu heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt, en op de planning staan om half januari,- begin februari richting Azië te vertrekken. Omdat dit mijn eerste x backpacken is, en de eerste keer voor lange tijd alleen, zou ik graag willen starten met een reismaatje. Ben jij of ken jij iemand die ook deze periode richting Azië gaat, laat het me dan weten.

Ik heb nog geen specifieke data vast staan, maar grotendeels al wel ideeën waar ik heen wil.
Inprincipe wil ik alleen een ticket boeken, en een onderkomen voor de eerste nacht/nachten.
Vanuit daar wil ik verder kijken, wanneer en waar ik of wij heen ga.

Uiteraard zijn ook jou tips en ideeën welkom, en wellicht vind jij het ook leuker - prettiger om samen van start te gaan.
En wanneer het klikt, de reis voorzetten voor langere periode! :wink:

Groetjes Marieke :dag:

Hi Marieke,
Ik ben zelf ook van plan om rond januari naar Azië te gaan, of eigenlijk naar Indonesië (Jakarta). Ik ben 22 jaar en heb net de bachelor pedagogische wetenschappen aan de universiteit van Amsterdam behaald. Ik heb ook nog nooit eerder alleen gereisd. Kan je iets meer over jezelf schrijven?
Groetjes, Mailis

Hoi Mailis,

Wat leuk dat ook jij plannen hebt om naar Azië te gaan.
Wil je alleen richting Indonesie, of ook andere landen in Azië, en voor hoelange periode?

Ik ben zelf nog nooit in Azië geweest, maar het lijkt me super mooi!
Zelf heb ik mijn baan opgezegd, om deze reis waar te kunnen maken.
Heb lang genoeg flink kunnen sparen, en dus nu wel toe aan lekker te gaan genieten.

Uiteraard ontmoet je in Azië veel nieuwe backpackers, maar ik zou het fijn en gezellig vinden om met iemand te starten vanuit NL. :slight_smile:
In principe ben ik niet zo moeilijk, gewoon doen waar je zin in hebt, en met overleg kom je heel ver toch?! :wink:
Wil graag zoveel mogelijk zien van de landen, maar een dag lekker op het strand vind ik ook helemaal prima!

Groetjes Marieke

Hey Marieke en Mailis,

Ik ben in Jakarta voor een marketingstage en deze hoop ik voor nieuwjaar af te ronden. Mijn idee was om mijn reis te beginnen met nieuwjaar op Bali. Daarna heb ik nog 6 weken om te backpacken en ik ben ook op zoek naar een of een aantal reisgenoten. 6 weken zal voor jullie wel kort zijn, maar misschien is het een idee om een deel van jullie reis samen te reizen. :slight_smile:

Nu heb ik wel het probleem met mijn visum dat ik een single entry visum heb en aangezien ik vanuit Jakarta terug vlieg, wil ik deze 6 weken in Indonesië blijven. Gelukkig is hier genoeg te zien, dus dat is voor mij geen probleem!

Groetjes Felonie

Hoi Felonie,

Zelf wil ik eigenlijk beginnen in Thailand, en vanuit daar richting, Chaing Rai, Laos, Hanoi, Ho Chi Ming City, Jakarta en dan te eindigen op Bali.
Alleen dan is het waarschijnlijk ergens rond half mei dat ik daar pas ben…dan ben jij alweer richting huis als ik het zo lees, of wil je daarna zelf nog richting andere landen? Mocht dat zo zijn is het misschien wel leuk om ergens te meeten, en vanuit daar samen verder te gaan.

Hoe is Jakarta eigenlijk, heb je nog tips? :wink:

groetjes Marieke

Hoi allemaal,

Ik heb het plan om vanaf mid februari rond te reizen door (voornamelijk) vietnam en zo door richting Cambodja.
Ik wil hier ongeveer 4/5 weken de tijd voor nemen!
Hoor het graag als iemand (een gedeelte) mee wil reizen!

Hoi allemaal!

Ik vertrek op 7 januari richting Maleisie om daar ook voor het eerst 7 weken te gaan backpacken. Ik wil ook graag richting Vietnam rond begin/midden februari, misschien is het een idee om een deel samen te reizen.

Renate

Hi Sarah & Renate,

Ik vertrek waarschijnlijk tussen 5 en 13 januari richting Bangkok, om vanuit daar richting het noorden te trekken.
Laos mee te pakken en dan op naar Vietnam. Uiteraard een leuk idee om contact te houden.
Mochten we allen rond die periode daar zijn, kunnen we natuurlijk even meeten en eventueel samen verder reizen!
maybe handing om tegen die tijd even FB te delen, zodat we makkelijker in contact kunnen blijven!

Groetjes Marieke

Hallo iedereen!
Ik ben Kaj (vrouw :)) en ben 27 jaar. Ondertussen alweer 5 jaar werkzaam als verpleegkundige in het AZM in Maastricht. Ik wilde rond maart 2014 ongeveer 2 maanden gaan rondreizen (helaas kan ik niet langer vrij nemen), waar weet ik nog niet precies. Maar mijn voorkeur is Azië en heb al wat mooie dingen gehoord over Thailand…

Aangezien ik nog nooit eerder alleen ben gaan backpacken, zou ik het ook fijn vinden om niet alleen te hoeven reizen.
Als iemand interesse heeft laat het me maar weten!!!

Groetjes,

Kaj