Azie-Australie-NZ, help! wat kost het??

Na een paar jaar werken begint het erg te kriebelen…ontzettend zin wat van de wereld te zien!
Mijn ideaal is om een maand door azie te reizen, vervolgens ± 3 a 4 mnd door australie te trekken, bijvoorbeeld van Cairns naar Sydney. Hierbij werken vind ik geen probleem. Maar…ik heb werkelijk geen idee wat deze reis mij ongeveer gaat kosten! Wie heeft een idee??
Heb al gehoord dat Azie relatief goedkoop is, maar Australie niet… Ik hoef geen overdreven luxe, maar wil wel leuke dingen kunnen doen. Is dit te betalen van het werken in australie zelf?
Groeten,
Freya

Lastige vraag. Ligt helemaal aan wat je wilt doen, hoe je gaat reizen, ben je een grote drinker en ga je graag stappen? Het uitgaansleven en alcohol is in Australie superduur.

Gemiddelde levensonderhoud per maand is ongeveer 1000 euro, eten, slapen, vervoer…wil je leuke dingen doen gooi er dan maar wat boven op. Tours zijn aan de prijs. Maar heb je zelf een auto dan scheelt het weer geld aan tours.

Als je alles wilt betalen van het geld dat je verdient met werken dan ben je het meeste van de tijd aan het werk. dat is wel zonde van de tijd die je daar hebt. een mooie situatie is als je zelf zoveel mogelijk kunt sparen.

azie zou ik mij niet druk over maken, daar liggen de prijzen belachelijk laag. Ik zou Azie aan doen op de terugweg.

Hallo,

Ik denk voor Australie zo’n 1000 tot 1500 euro per maand per pesoon.
Voor Azie zou ik rekenen tussen de 500 en 1000 euro per maand kan ook goedkoper zijn maar het ligt eraan in welke plaats in Azie je verblijft.
Zo is Maleisie weer duurder dan Thailand.

gr van Moira

Thanx voor de reacties! Dus zonder te werken, ben ik in Australie zo’n 1500 euro pmnd kwijt… Heb k iig een indicatie!

Hallo,

Ja ongeveer maar daar moet je met niet op vast pinnen het ligt er ook maar net aan wat de dollar doet in de loop van de tijd. Het is een duur land en om dingen te doen betaal je ook gewoon. Zo kan een bezoek aan een dierenpark of zeeaquarium zo’n 10 euro kosten en musea zo’n 5 a 10 euro kosten.
Australie is net even iets goedkoper dan Nederland maar niet zo heel veel.

gr van Moira

gr van Moira