Ik ben een 24-jarige studente (International Tourism Management and Consultancy) uit Breda. Ik hou veel van reizen en wil dit op korte termijn gaan doen. Aangezien ik andere voorkeuren heb dan de meeste vrienden/vriendinnen (of ze kunnen niet mee) zoek ik een reisgenote!!!
Ik wil op een reis veel zien en veel beleven. Ik zoek meer dan zon, zee & strand! Ik hecht weinig waarde aan luxe, meer aan avontuur. Ik hou van (vooral ruige, ongerepte) natuur. Ik heb al redelijk wat reiservaring en wil nog veel plekken ontdekken. Ik zou kunnen reizen tussen Maart en September. Ik denk nu aan een reis van ongeveer 3, 4 weken.
Ik heb nog geen specifiek land gekozen, er zijn nog veel bestemmingen waar ik naar toe wil. Nieuw Zeeland staat boven aan mijn lijstje maar dat is qua budget momenteel een beetje moeilijk (maar wie weet…).
Andere bestemmingen die ik zeker wil bezoeken: Schotland, Ierland, Zuid-Oost Azië…
Verder zou ik graag willen bezoeken: Engeland, Wales, Scandinavië, (Noord-)Portugal, (Zuid-)Italië, Jordanië, Afrika (ook de Sahara zou ik nog eens willen zien), Canada, China… en eigenlijk alle andere mooie plaatsen op de wereld!
Ik ben vrij flexibel, pas me makkelijk aan. Ik spreek goed Engels (andere talen zijn minder). Ik klaag weinig . Ik hou alleen niet van massa toerisme (al kan dat ook best leuk zijn maar dan voor een korte periode).
Als je ongeveer dezelfde voorkeuren hebt, mail me dan! [EMAIL=“Janou_Derckx@hotmail.com”]Janou_Derckx@hotmail.com
Ik zit momenteel in Zuid Afrika (Durban) Ik doe dezelfde opleiding als jou… jaja… dus mocht je naar ZA komen, dan wil ik best vooor een aantal weekjes met je mee
Avontuur, wilde, ongerepte natuur?
Dan lijkt een reisje naar west en noord Canada iets voor jou.
Ga er ieder jaar het avontuur opzoeken, gewoonweg machtig.
Ik reis ook altijd low budget, ben wel geen reisgenote (reisgenoot**)** maar indien dit je wat lijkt, dan kan ik je zeer nuttige info en tips bezorgen.
Ook als je van dieren houd is het daar een paradijs (heb er dit jaar onderandere; coyoté’s,wolven, bizons, caribous,elanden,herten,colibries,blad eagles,walvissen,zwarte beren,grizzly beren,wilde mustangs,vossen,bevers,otters,zalmen enz gezien
Even een vraagje tussendoor aan Ronnie…
BC Canada daar ga jij dus wel vaker heen?
Welke periodes ga je dan meestal?
Oktober/november zijn blijkbaar niet zo geschikt, maar mei wel?
En hoe reis je daar dan avontuurlijk? Op de fiets met tent mee?
Of ga je gewoon naar 1 spot en elke keer ergens anders?
Ik ga zowiezo naar vancouver om te werken deze winter
en wil daarna (of nu nog ervoor kan ook) heel graag de boel verkennen!
Maargoed oktober/november is niet zo’n succes schijnbaar
dus maybe beter warm land egypte ofzo (niet te duur)
en ja op de fiets is natuurlijk wel avontuurlijk. of een kameel kopen!
Dus als jullie volgende week een leuk trip willen doen dan hoor ik het wel
vrienden vinden om mee te gaan is en blijft altijd een probleem voor iedereen he. en dame/heer combinatie blijft ook altijd lastig. vooral als je elkaar niet kent. misschien met ze 4en anders? krijg je wel weer discussie over vanalles natuurlijk elke keer.
Zo ik ben iets afgedwaald van het topic inmiddels maargoed
Dromen blijft gezond. Cuba is schijnt ook mooi te zijn…
Hoi
In VANCOUVER zelf is het aangenaam vertoeven in mei (de winter daar kan je met de onze vergelijken).Vancouver is zeer goed gelegen door de bescherming van de Coast Mountains.
Eenmaal je Vancouver verlaat en je de Coast Mountains ingaat dan is het daar wel even iets anders, veel sneeuw en alle meren zijn nog dichtgevroren. Verder door (oostelijk) naar de Rockies is het net hertzelfde, koud, sneeuw en elk meertje ligt nog dichtgevroren. Ben er al in mei geweest,is op zich ook wel mooi maar bijlange niet zo mooi als vanaf half juni wanneer alles ontdooid is.
De wegen zijn in mei allemaal wel open hoor, dat is zeker geen probleem, dus je kan gerust de boel verkennen met een goede jas aan.
Ik huur altijd een jeep. De huur van de auto en de benzine zijn mijn onkosten, voor de rest doe ik bijna niks op. Slapen in de tent in de bossen (geen campings) en gewoon eten uit de supermarkt dat ik dan op mijn stoofje klaarmaak.
Dat klinkt echt super! Alleen begrijp ik wel dat je BC eigenlijk alleen van half juni tot half september kan bezoeken. Tenminste, om het echt op ze mooist mee te maken. Lastig. Voor mij althans. Misschien moet ik er ook maar gewoon gaan wonen anders