Rondreis door continenten

Beste mensen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een, of meerdere, leuke reisgeno(o)t(en) die net als mij meer van de wereld willen zien. Tot op heden ben ik hierin nog niet echt succesvol geweest dus vandaar het oproepje hier, niet geschoten is immers altijd mis… :slight_smile:

Ik, jongen 22j, heb voor mijn opleiding al in Afrika en het Caribisch gebied gewerkt en gewoond en beide ervaringen hebben mij doen beseffen dat er meer in het leven is dan werken in ons koude kikkerlandje en dat er maar weinig leuker is dan het opzoeken van het avontuur in onbekende landen/culturen! Ik ben dan ook van plan dit avontuur op te zoeken nadat ik mijn diploma heb gehaald, welke eind juni binnen moet zijn.

De bestemming staat vooralsnog niet vast, maar het wordt ofwel een reis door N-Amerika - Z-Amerika ofwel een reis door Azië - Austrialë/Nieuw-Zeeland. Het zijn onbekende continenten voor mij en het lijkt me geweldig om daar doorheen te reizen. Ik vind de reis belangrijker dan de bestemming dus ik wil alles op het gemakje doen waarbij alles kan en niets moet. Ik hou ervan om sportieve dingen te ondernemen en om de lokale cultuur/natuur te leren kennen, dus zeker **niet **de toeristische paden bewandelen! Verder is een goed feestje op zijn tijd zeer welkom en ik ben ook van plan om te gaan duiken waar dit kan (bijv. great barrier reef bij Austrailë). Zoiezo doen zon, zee en strand het altijd goed bij mij.

Ik wil de tijd nemen voor de reis om te voorkomen dat bestemmingen een verplichting worden en er door tijdgebrek dingen overgeslagen moeten worden. Dit maakt dat het, afhankelijk van de bestemming, een rondreis wordt van 1/2 á 1 jaar. Verder is een planning leuk, maar moeten er ook dingen spontaan kunnen gebeuren.

Dus zoals ik al zei ben ik opzoek naar één of meerdere reisgenoten voor deze reis. Man / vrouw maakt niet uit, wel het liefst iemand van ongeveer dezelfde leeftijd. Iemand die open staat voor nieuwe ervaringen en niet gelijk terug naar Nederland wil bij wat tegenslag of als het even wat minder loopt. Het zou leuk zijn als je kunt duiken of dit anders wilt leren (dit is echter geen pré).

Nou een heel verhaal maar mochten er dingen niet duidelijk zijn, vraag het gerust. Als je interesse of ideeën hebt hoor ik dat graag van je!