Wij willen graag zelfstandig rondreizen (waarschijnlijk chauffeurtje). Het land moet veel mooie dingen te bieden hebben en dat zal wel goed zitten op madagaskar, maar we houden ook wel van een beetje gezelligheid. Zijn er veel mogelijkheden in madagaskar om een beetje leuk uit eten te gaan en een gezellig drankje te doen??? En is het 's avonds een beetje veilig? Op minbuza.nl zag ik dat het wordtr afgeraden on in het donker de deur uit te gaan. Is dat echt zo of is dat een beetje overdreven?
Voor een andere vraag kun je beter een andere thread openen.
IK kan me voorstellen dat er in St Marie of Nosy Be wel wat avondvertier is.
Op de plaatsen waar wij geweest zijn was er over het algemeen weinig te beleven 's avonds. Maar WendyT heeft misschien suggesties voor platsen met wel meer vertier
Ik heb me zelf op straat 's avonds nooit echt onveilig gevoeld, maar ik moet toegeven dat we niet al te veel 's avonds op straat geweest zijn.
Enerzijds omdat er niet al te veel te beleven was, anderzijds omdat er nauwelijks straatverlichting is en de wegen niet geasfalteerd.
Over eten izelf is in andere threads al wat geschreven.
In Madagascar zijn niet veel leuke dingen te doen 's avonds. De meeste mensen komen naar Madagascar voor de natuur en het is vroeg naar bed en vroeg op om het land en de natuur te ontdekken. Je kan 's avonds echt wel een leuk hapje eten, maar denk niet aan leuke terrasjes en lekker rondwandelen, zoals in Nederland. Zoals Frans ook al schreef is het vroeg donker en er is geen straatverlichting en het is rond acht uur uitgestorven op straat.
In de hoofdstad komen steeds meer leuke en diverse eetgelegenheden. Je rijdt ernaartoe met de auto, geniet van een hapje en een drankje en je gaat weer terug naar je hotel of in mijn geval naar huis.