Avond in de steden - veiligheid

Hallo iedereen,

ik heb een vraagje ivm de veiligheid 's avonds.
Zoals iedereen weet wordt het gezegd om in het donker niet meer alleen over straat te lopen in Mexico City, of dan toch in bepaalde delen van de stad.

Is dit echt zo of wordt dit overdreven?
Want het guesthouse dat we op het oog hebben in Mexico City biedt ook een avondmaal aan(inbegrepen in de kamerprijs) + een leuke bar voor ’ avonds, waardoor het lijkt dat iedereen 's avonds daar in het hostel blijft. Is het veilig om bijvoorbeeld om 20u de metro te nemen in de toeristische gebieden? Of wordt dit echt afgeraden?

Hoe zit het 's avonds in de andere steden (Palenque, Oaxaca, San Cristobal, Merida, Tulum PDC)?

Hi Kennel,

ik heb voor mijn eerste bezoek aan Mexico City (2004) ook e.e.a. op internet gevonden, waardoor ik bijna dacht dat ik naar een zeer gevaarlijke stad ging. Er waren taxibedrijven die daar via hun sites op inspeelden en het beeld alleen maar erger maakten. Hier gelden gewoon dezelfde regels als in alle grote steden op de wereld. Omdat we nieuw waren in de stad hebben we ons 's avonds door een sitio taxi laten brengen en ophalen, want het was vaak ook gewoon te ver om te lopen. Destijds waren er veel verhalen over nep taxi’s, dus voor die eene dollar dat een sitio meer kost… De buurt waar de Basiliek van Guadalupe ligt vond ik wel minder, maar dat was ook de enige waar ik dat een beetje heb gehad. Wij doen steden altijd graag te voet en in Mexico City is het in het centrum en veel andere buurten sowieso goed te doen. Gezond verstand gebruiken en alles komt goed :wink: Heb me in Mexico me nog nooit echt onveilig gevoeld, ook niet in Chihuahua en omgeving, waar je toch wel eens wat over in de krant leest.

In de andere genoemde steden geen probleem, tenminste geen gehad (kan overal wel eens iets gebeuren). Oaxaca en Merida voelen sowieso veilig en prettig aan en Palenque kun je geen stad noemen (groot kruispunt en een boel zijstraten). In Merida kan ik je Hotel del Peregrino aanraden, wat op loopafstand van de zocalo ligt en ook 's avonds veilig is. Het hotel is prachtig en niet duur voor het centrum. In de andere plaatsen weet ik de hotels niet meer allemaal…

Dankjewel Robert,
helemaal gerustgesteld :wink:

Hoi in PDC en Tulum zijn we 's avonds vaak geweest. Geen problemen gehad.
Veel plezier!