Hoi Suzanne
ik heb vandaag je reactie ontvangen op mijn eerder geplaatste bericht op dit forum. Persoonlijk denk ik dat je beter direct advies kan vragen aan Landcruiser (zie eerdere antwoorden in dit onderwerp) of een nieuwe discussie kan openen. Landcruiser heeft een bedrijf in Brazilie en ziet niet automatisch de vervolg onderwerpen op onze eerder gestelde vraag. Of je moet even een nieuwe vraag stellen op het Brazilie forum
groet
Ruud
Zag t toevallig toch staan!
In Brazilie zelf kun je de auto niet verzekeren krijgen. Er zal echter ook geen politieman naar de verzekering vragen…De verplichte verzekering in Brazilie zit bij de jaarlijkse wegenbelasting en en is dus niet ´apart´af te sluiten. Enkel all risk maar dat wordt een heel duur plaatje als t al mogelijk is want je moet dan weer ergens in Brazilie ingeschreven staan. Maar ja aangezien julllie t blijkbaar ook voor elkaar gekregen hebben de auto uit een braziliaanse haven te krijgen mogen jullie jezelf wel wereldkampioen bureaucratiestrijders noemen dus misschien lukt de verzekering toch op de één of andere manier…
Heb laatst gelezen dat www.alessie.com ook auto´s voor zuid amerika verzekert, weet dat niet uit eerste hand , kunt ze eens aanschrijven?
Anders zit er niks anders op om naar argentinie te rijden en een verzekeringsmaatschappij in een wat grotere stad op te zoeken.
www.gruposancristobal.com.ar (kosten voor de verplichte verzekering ca € 100 voor een half jaar). Voordeel is dat deze ook geldig is voor Brazilie,Uruguay,Paraguay en Chile
Let op dat in Zuid amerika er geen WA verzekering is zoals in NL. De verplichte derdepartijverzekering dekt enkel persoonlijk letste van de andere, niet de materiele schade. Dan val je weer in een soort van All Risk.
Goede reis en als jullie in de buurt van Bombinhas zijn (Santa Catarina): Bem Vindo!
Groet,Marcel
Heb www.alessie.com aangeschreven en kreeg prompt een uitgebreid antwoord. Jullie auto van 18 jaar kan verzekerd worden (Ze verzekeren auto´s tot 20 jaar oud en ouder evt ook maar moet dan per geval bekenen worden). Verzekering geldt voor (oa) alle landen van zuid amerika muv Colombia en…Brazilie.
Kosten voor 3 maanden ca US$400
Ik heb zeer goede ervaring met Alessie.
Dit jaar met mijn 25 jaar oude motor door Argentinie en Chilie gereisd.
In het verleden voor Rusland, USA, Afrika en ook hier altijd met verzekering via Alessie.
Vrienden van mij hebben met een aanrijding in USA zeer goede ervaring over afwikkeling van schade door Alessie en ze is zeer corect en acuraat.
Ze is misschien niet de goedkoopste, maar wat heb je daar aan als je ze echt nodig hebt, maar wel de beste.
Bedankt Tony. Altijd goed om te weten dat je geen kat in de zak koopt! Ik had ook al een goed gevoel bij de snelle en uitvoerige reactie van Alessie maar vaak zijn verzekeringsmaatschappijen enkel effectief in t verkopen en laten ze je links liggen als er uitbetaald moet worden.
Beste Bob en Alice,
Ik heb je bericht gelezen op het forum over het verschepen van de auto en evt een paar maanden achter laten. Nu was ik benieuwd of het allemaal gelukt was en tevens of jullie eventueel de auto niet willen “verhuren” in de tijd dat jullie weg zijn? In November 2011 willen we nog een afscheidsrit doen in Z-A. Misschien een wat rare vraag maar wie weet zijn we beide geholpen?
Groeten,
Pepijn
hoi Pepijn,
Onze reis is (nog) niet doorgegaan en zal ook dit jaar niet plaats vinden.
Jammer, want ik vond het een goed voorstel. Inderdaad; beiden profiteren.
Succes er mee.
Groeten,
Bob en Alice
voor de reizigers per auto in Latijns-Amerika worden buitenlandse autoverzekeringen niet altijd geaccepteerd en dien je bij de grens deze af te sluiten!
Naar eigen ervaringen:
WEL: El Salvador, Guatemala, Honduras, Brits-Guyana, Suriname, Frans-Guyana, Brazilië, Uruguay, Paraguay, Argentinië, Chili, Bolivia, Peru, Ecuador
NIET: Mexico, Belize, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia, Venezuela
Denk er aan dat je de auto leeg moet verschepen. Als je in Argentinie met een camper aankomt met fietsen en en mooie tv, dan kun je wel eens invoerheffing over die zaken moeten betalen…
Waarom al die oude topics naar boven halen?
- Topic is nog steeds relevant; ook nu zijn er nog mensen die naar Argentinië gaan, bijv. met eigen auto.
- Tenzij dit forum niet geïndexeerd wordt door Google is alle informatie in dit forum relevant, behalve: je voelt het al, jouw opmerking. Die opmerking impliceert nl een kennisachterstand over hoe het internet gebruikt wordt.
Ik wist niet dat je boos werd hoor… vond het alleen maar opvallend hoe jij als nieuwkomer ineens alle oudere topics naar boven haalt. Maar goed, weer extra kennis op dit forum kunnen we altijd gebruiken!
Gallina vroeg alleen waarom je oude topics naar boven haalt. Om dan als betrekkelijke “newbie” (om maar een internetterm te gebruiken) zo te reageren vind ik nogal overdreven. Ik vond het zelf ook opmerkelijk dat je opeens op 20+ berichten, waaronder enkele betrekkelijk oude, hebt gereageerd.
Je punt dat een topic nog steeds relevant is, daar ben ik het ook niet mee eens. Zo kan je ook berichten uit bijvoorbeeld 2005 gaan beantwoorden. Mensen kunnen gebruik maken van het zoekvenster, dan komt een topic ook wel naar boven en kunnen ze alsnog daarin een vraag stellen als nog niet alles helder is, of gewoon een nieuw topic plaatsen.
Maar goed, uiteraard is alle kennis van (nieuwe) ervaringsdeskundigen op dit forum van harte welkom zoals Gallina ook zegt.