Autoverhuurbedrijven en malaria

Hoi,

Wie heeft er goede en slechte ervaringen met autoverhuurbedrijven. Ik wil voor onze rondreis van 22 dagen een auto huren in Johannesburg en inleveren in Kaapstad. Op internet zijn veel aanbieders en de prijzen verschillen ook nogal. We gaan ook Swaziland in. Ik zag dat eautohuur goedkoop was, maar lees daar veel negatieve verhalen over. Kan ik beter direct bij een maatschappij (Avis, Hertz) huren dan bij een tussenpersoon (eautohuur, sunnycars)? Hoe denken jullie erover?

Verder nog een vraag over anti malaria medicijnen. We zijn in oktober in Zuid Afrika, oa Kruger Park. Zijn anti malaria medicijnen dan aan te raden of niet? Bij de GGD zeggen ze standaard ja, maar mijn ervaring in andere landen leert dat het vaak niet nodig is omdat er vrijwel geen muggen blijken te zitten …

Ik hoor het graag!

Bij brokers zoals eautohuur heb je de mogelijkheid om ALLE eigen risico’s te dekken, wat ter plaatse niet mogelijk is. Ze zijn bovendien stukken goedkoper en je komt uiteindelijk toch bij één van de grote verhuurbedrijven terecht. Wij waren erg tevreden over eautohuur temeer omdat we een gratis upgrade ontvingen vermits de door ons geboekte wagen al weg was toen we een paar uur later dan voorzien in Jo’burg landden. Zo’n upgrade lukt uiteraard maar één keer…
Ze zijn tijdens die reis ook 450 km h/t gereden om ons op een vooraf afgesproken plaats en tijdstip een ander reservewiel te bezorgen nadat we met het onze een probleem vaststelden en dit niet voorhanden bleek bij de lokale bandencentrale. Al bij al waren we twee telefoontjes en een half uurtje kwijt.

Je kan beste met e-autohuur of andere tussenpersoon in Nederland in zee gaan. Je krijgt altijd een goede auto via Avis of i.d.
Zeg er wel bij dat je naar Swazieland gaat, dit ivm de extra verzekering. In Z.A. moet je dan bij het ophalen extra papier meekrijgen om het land in en uit te gaan. Denk hieraan.

In de periode dat jullie gaan is het regentijd en dus malaria muggen.
Maar heeft de GGD je ook verteld dat de pillen nooit een garantie zijn?

suc6 met plannen

Hallo Greuf.

Eautohuur is een makelaar en zij boeken de auto’s altijd bij de grote verhuurmaatschappijen zoals Avis, Budget, etc. En dit voor prijzen die je zelf nooit zult vinden op de websites van de autoverhuurders zelf. Eautohuur valt onder Travel Jigsaw en deze maatschappij is goed voor 700.000 boekingen per jaar wereldwijd. En ja dan zal er ook wel eens een keer iets niet goed gaan. Wij boeken voor onszelf én voor al onze klanten via eautohuur en zijn daarover erg tevreden. Ook omdat zij goede voorwaarden hebben tegen de scherpste prijzen. En nee ik heb geen aandelen in het bedrijf :-).

Groetjes Remco.

Oke, bedankt voor jullie reacties! We reserveren dus gewoon via eautohuur.nl, dat is namelijk ook de goedkoopste! We zijn nog niet bij de GGD geweest, maar mijn ervaring is dat ze altijd het zekere voor het onzekere nemen. Ik heb ze ooit gekocht en toen bleek ter plaatse dat er totaal geen muggen zaten (geen zoet water aanwezig op het eiland) en heb ik ze dus voor niks gekocht!

Ik weet inderdaad dat ze nooit 100% garantie tegen malaria bieden!

De GGD gaat zeker zeggen dat je pillen moet slikken. Maar in de praktijk is de kans dat je malaria oploopt in kruger park zo klein dat pillen slikken grote onzin is. Bespaar jezelf de moeite en het geld.

Advies vragen op een publiek forum vraagt om verschillende meningen maar om het slikken van malaria pillen grote onzin te noemen vind ik erg kort door de bocht.

Groeten Remco.

Grote onzin is het natuurlijk nooit. De vraag is alleen hoe groot het risico is. Nemen Nederlanders die in of rond het Kruger Park ook anti malaria medicijnen?!

De ggd wil natuurlijk geld verdienen en sowieso het zekere voor het onzekere nemen, vandaar dat ik het ook aan jullie vraag!

.

Daar zit wel iets in.

Bedenk ook dat de overheid er alles aan doet om malaria terug te dringen. Ieder jaar wordt er vanuit de overheid (gratis) gesprayed onder de grasdaken hier, maar ook in het Kruger etc. Zo worden de evt. eitjes van muggen al vernietigd.

Het blijft een persoonlijke keuze waarbij ik denk dat het risico erg klein is. Wanneer wij naar Mozambique of Botswana zouden gaan buiten de maanden April-September, dan zou ik wel overwegen om anti-malaria te nemen.

Succes met je keuze!

Groetjes uit de bush,
Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Als je dit al weet, dan begrijp ik niet waarom je de vraag nog stelt.