Auto huren

Hallo,

Ik lees veel lovende berichten over eautohuur.nl om een auto te huren in Zui Afrika. Toch heb ik nog bedenkingen, want hun op het eerste zicht goedkope offerte blijkt na optelling van bijkomende kosten, niet echt goedkoper meer te zijn dan andere. Ook kunnen ze me niet vertellen wt de extra kosten allemaal gaan zijn. Dit krijg je te horen bij het afhaalpunt.

Uiteindelijk overweeg ik owv bovenstaande om via Europcar te huren.

Heeft iemand ervaring met eauto en europcar? Zo ja, wat zijn jullie bevindingen?

Alvast bedankt!

Grt
Sofie

Hallo,

Wij hebben in juli en augustus een auto gehuurd via e-autohuur en dit was perfect. We hadden een splinternieuwe Honda CRV met 37 km op de teller. Konden deze ophalen bij Budget. Hebben alles verzekerd zonder eigen risico voor € 1206,-- voor ruim 3 weken.

Grt,
Angelique

Erg vreemd dit. Wij huren voor onszelf en voor onze klanten altijd via e-autohuur en het is altijd heel goed duidelijk wat de bijkomende kosten zijn, denk hierbij aan de one way fee, eventueel cross border Swaziland, etc. Welke kosten bedoel jij precies?

Groetjes Remco.

e-autohuur is gewoon goed en meestal het goedkoopste ook voor Europa.
Je "krijgt"de auto via Avis, of een ander goed bedrijf, dus altijd goede auto’s.

Maar welke extra kosten bedoel je dan?

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik geloof ook best dat hun service heel goed is hoor. Maar het gaat me over de prijs. Als ik via hun websie een prijsaanvraag doe, kan ik voor 500 - 600 euro een auto huren voor 3 weken. Ze schrijven dan dat het inclusief een “no personal risk” verzekering is, maar deze stelt echt niks voor. (niet voor ruiten, onderkant wagen, dak, …) dus enkel voor krasjes en deuken. Je kan je dan optioneel verzekeren bij het ophaalpunt ter plaatse. De prijs hiervan is afhankelijk van het ophaalpunt en kunnen ze me niet meedelen. Zo zijn er nog enkele zaken die per ophaalpunt verschillend zijn en af te wachten tot je daar bent. Zo vertelde ze het me aan de telefoon.
Ik hou niet zo van verrassingen als het om kosten gaat. Dit wil ook zeggen dat de initiele prijs die ik via internet kreeg in het echt een stukje hoger zal liggen.
Ik weet gewoon graag vooraf wat de totaalprijs is, en dit kan blijkbaar niet.

Grt
Sofie

Een verzekering “zonder eigen risico” houdt meestal in dat de schade aan bv banden en velgen eveneens verzekerd is. Verder is in principe ALLE schade aan de auto gedekt, maar als men een “gewone” verzekering neemt, dient men een waarborgsom te betalen voor het eigen risico (Excess).
PS Een lekke band herstellen kost ginds dan weer 2x niets.

Houd er vooral rekening mee dat je bij het boeken BINNEN Zuid-Afrika nergens(!) een verzekering “zonder eigen risico” kan nemen, zelfs niet mits bijbetaling. Wij hadden hierover vorig jaar een wekenlange discussie met Avis. Van hieruit (via een broker) boeken is dus de boodschap, waarbij over 't algemeen de prijzen sowieso lager liggen dan rechtstreeks bij het verhuurbedrijf, al dan niet ter plaatse.

Hoihoi,

Wij gaan in oktober voor 3 weken naar zuid-afrika en hebben via sunnycars de auto gehuurd,deze dekt altijd ook schade aan banden,ruiten,onderkant auto etc. Bij hun krijg je wel een duidelijke prijs en de prijzen zijn heel reeel.
Nog een tip: als je lid wordt van het blad Columbus (is nu een aanbieding voor 10 euro voor 4 bladen), krijg je 10 % korting bij sunnycars op het totale bedrag van je auto-huur.
Have fun!

Groetjes Joyce

Ook wij hebben twee auto’s via Eautohuur.nl geboekt. Van tevoren ook alles vergeleken. Voor 25 dagen haddeb we een vw polo, all in (excl glasverzekering etc wat bijna overal standaard is) en afleveren op andere locatie voor 560 euro. Prima geregeld allemaal en erg tevreden over Eautohuur.

Blij te horen dat jullie tevreden zijn over eautohuur. Ik kon toch de kleine lettertjes in hun huurvoorwaarden niet van me afzetten en heb ondertussen via ander kanaal een auto geboekt.

Fijne reis allemaal!

Grt
Sofie

Hoi medereizigers,

Ik huur al jaren via mijn reisagent daar, www.southern-eagle.com. Bij Europcar ben ik dit jaar sept/okt 23 dagen ZAR 10.625 kwijt voor een Daihatsu Terios 4wdrive. Zonder eigen risico met volledige verzekeringen en gratis service van reisagent. Hij zoekt de beste oplossing. Hij organiseert ook onze overnachtingen, ik heb het vaak nagerekend maar kan via internet het zelf niet goedkoper doen! Voor meer info, mail me maar!

Groetjes,
Sylvia

Hoi,

Wij huren altijd via eautohuur en hebben daar zeer goede ervaringen mee. Bovendien zijn ze echt de goedkoopste. En verhuurbedrijven zeggen vaak dat de auto volledig gedekt is, maar als je de kleine lettertjes leest zie je dat je bij geen enkele maatschappij verzekerd bent tegen schade als je van de “gebaande paden” afwijkt. Dit houdt dus in dat als je op een zandweg of gravelroad schade rijdt, dit niet vergoed wordt. En tsja, als je in Zuid Afrika met de auto op pad gaat en mooie plekjes wilt zien en ontdekken, zul je toch zo af en toe een zandweg in slaan…

Groetjes
Nagapie

Ik heb geboekt via Sunny. De auto komt bij Budget vandaan. De voorwaarden van Sunny zijn echter veel gunstiger en de prijs ook!

Hoi Mig75,

Wij reizen al 10 jaar 2 keer per jaar naar Zuid Afrika en ik moet toch echt zeggen dat we elke keer weer alles vergelijken en elke keer bij eautohuur weer een stuk goedkoper uitkomen. En nee… ik heb geen aandelen bij eautohuur :slight_smile:

hallo, Ik las dat jullie al 10 jaar reizen naar z afrika.

Wij gaan in december tot januari totaal 4 weken naar z afrika.
mag ik vragen of het verstandig is omzelf te reizen of via een buro.
Wij willen graag samen en niet in een groep, maar ben bang als je alles zelf regeld dat je dan net nix ziet, of is het heel goe d te doen?

Groetjes Ranna

Beste Ranna,
Mijn man ik en gaan vlg week voor de 4de keer naar ZA en iedere keer met zijn 2-tjes. Je ziet absoluut meer dan genoeg en het voordeel is als je niet alles van te voren vastlegd je ook ergens langer kan blijven als je wilt of door kunt rijden als het zou tegenvallen. Qua veiligheid, hebben wij ons nog nooit onveilig gevoeld.
Succes met plannen en boeken, het zal zeker een geweldige en oververgetelijke reis worden.
Groeten El

Hoi,

ja dat idee hadden we zelf ook al maar als het veilig is dan doenn we het idd op onze eigen manier!

Bedankt en veel plezier.

groetjes,

DAG,

Graag wil ik weten wat de discusie is geweest met AVIS. Je schrijft : "Wij hadden hierover vorig jaar een wekenlange discussie met Avis. " Ik neem aan over een all risk verzekering.

Graag opheldering.

Met vriendelijke groet,
E.Gidius

Hi Ranna,

je kan absoluut zelf reizen, geen probleem. Wij reizen hier zelf ook veel met de auto.

Kijk op de ZA Anwb site, voor meer info http://www.aa.co.za/live/index.php

veel plezier

Groet uit een super heet Kyalami 33 graden