Autostoeltje kopen in Cancun?

Weet iemand of er een grote megastore in cancun is waar we een autostoeltje voor een kind van 4 kunnen kopen? We vertrekken in december voor een maand naar Mexico. We gaan een rondreis met de auto doen. Een stoeltje huren komt neer op ongeveer 200 euro. Dus misschien een stoeltje daar kopen wel een goedkopere optie.

Denk dat je het handigste naar de Wallmart of Comercial Mexicana kan gaan. Dit zijn grote supermarkten waar je alles kunt krijgen. Lijkt me dat je het daar wel kunt vinden.

In de Wallmart zullen ze ongetwijfeld wel van die stoeltjes hebben inderdaad!

o mooi, ik kon op internet niets vinden. Bij “Wallmart cancun” staat dat hij binnenkort geopend wordt. Maar ja wat is binnenkort voor Mexicanen ;-).

Fijn om te weten dat er in cancun megastores zijn, dan moet het vast lukken om daar een stoeltje te scoren.

Ik zou het helemaal ergens anders zoeken. Ten eerste neemt men het hier niet zo nauw met kinderstoeltjes (het is niet verplicht) en daarnaast zijn de kinderstoelen voor autos hier heel duur, maar goedkoper dan Europa (2000 pesos +). Zelfs tweedehands en als de uiterste gebruiksdatum al lang verstreken is, (stoeltjes schijnen een veiligheids datum te hebben) Als je bedenkt dat in Mexico kinderen “los” in de auto rondhangen en ikzelf babys aan de tiet van de moeder heb zien hangen terwijl de moeder de auto bestuurd en een telefoon intussen aan haar oor heeft en al schakelend de auto rijd met 80 kmh en 4 andere kinderen in de auto ronddansen met de ramen open, zou je gek zijn als je al die onkosten maakt voor niks. Tuurlijk wil je veiligheid voor je kind (net zoals ik) Ik ben voor mijn zoon (hij was toen 4 jaar) naar Halfords fietsenzaak gegaan en een autostoeltje gekocht voor nog geen 19.00 euros. Inpakken in je koffer en de nodige spul eromheen en je bent klaar. Hier is een voorbeeld http://www.kinderstoeltje.nl/autostoeltjes/2n-joy-autostoeltjes/2-n-joy-mario-full-king-silver-art-110557.htm voor wat ik bedoel. Hij is nog steeds in die stoel en is intussen 5 jaar (meegroei model) Als je er maar voor zorgt dat de veiligheidsgordels aangepast zijn en verder geen omkijken naar. Dat laatste is soms meer een kwaal dan het autostoeltje kopen en gebruiken.

Groeten RSNLMX

ja dat hebben we tijdens onze reis naar Cuba ook gedaan met zo’n babystoel. Toevallig ben ik vanmorgen bij de halford geweest en die goedkope stoeltjes zijn veel lichter dan ik had gedacht. Ik heb zelf een romer en die is best zwaar.
Bedankt voor je reactie!

Haay
Ik woon al 2 jaar in cancun, maar maak jij je over de wallmarkt maar
geen zorgen hoor, sinds ik hier ben staat die er al, daar gaan ook alle toeristen naar toe, het staat zelfs aangekondigd op de bussen haha

groetjes Joyce

oke bedankt!
Nog een paar weken en dan gaan we eindelijk op vakantie. Echt heerlijk!

Lekker hoor! Veel plezier! heb je nog vragen… moet je maar ffjes mailen, genoeg internetcafes in mexico :wink: ben nu op visite in nederland maar 10 januari weer in cancun te vinden :slight_smile: weer heerlijk terug :smiley:
mis mn mexico

:mexico:

als jij weer terug bent in mexico zijn wij weer terug in nederland.
Hmm, als je de mogelijkheid hebt om te kiezen kan je beter in de zomer naar Ned komen. HAHA