Over een aantal weken vlieg ik naar Mexico om daar te gaan backpacken. Ik kom aan op Cancun en wil daar een nacht of twee verblijven. Is het de beste optie om vanaf het vliegveld met een taxi naar het centrum te gaan, weet iemand dat misschien? En aan wat voor kosten zou ik dan moeten denken? Ook ben ik benieuwd of het nodig is om van te voren een hostel te boeken, of is het net zo makkelijk om gewoon daar een hostel te zoeken?
In Cancun zou ik het wel aanraden een hostel van te voren te boeken. Ik heb wel gemerkt dat het vrij snel volgeboekt is. (Dan heb ik het over hostels met een hoge waardering) Dat was wel in juli, ik weet niet hoe het deze periode is. In het weekend schijnt het ook een stuk drukker te zijn.
Het ligt er aan waar je hostel is, maar ik zou met de bus gaan vanaf de luchthaven. Afgelopen juli koste mij dit 46 pesos. Je gaat dan naar Cancun Downtown. Ik zou je dan Hostel Mundo Joven aanraden, 3 minuten lopen van het busstation. En laat je op het vliegveld niet afschrikken door de mensen die je een taxi/collectivo aanbieden en zeggen dat er geen bussen rijden