Ik vertrek over anderhalve week voor 3 weken naar mexico. Ik heb alleen een vlucht geboekt en wil backpacken. Is het slim alvast de eerste hostel te reserveren / regelen? Wat raden jullie me aan?
Ligt een beetje aan de plaats waar je aankomt en het tijdstip. Voor de eerste overnachting zoeken wij meestal wat via internet en/of LP een slaapverblijf uit en sturen vooraf een mail of reservering. Wij gaan wel meestal in september, wat algemeen genomen een rustigere maand is en meestal plaats genoeg is.
Ik kom om 16:40 aan in Cancun.
Dacht er aan om in Playa del Carmen (uurtje vandaan met de bus heb ik van iemand gehoord) een hostel te zoeken. Maar twijfel of het niet slimmer is om de eerste dag in de buurt van Cancun een plekje te zoeken / reserveren…
Er gaan genoeg bussen van Cancun richting PdC en dat uurtje klopt ongeveer, ligt ook een beetje aan het soort bus dat je neemt. Moet normaal gesproken geen probleem zijn hoor, dus kun je net zo goed iets in PdC reserveren voor het begin.
Super bedankt voor je antwoorden! Erg fijn om het even bevestigd te krijgen!
Hangt er ook vanaf wat je van plan bent en daar bedoel ik eigenlijk mee welke route je van plan bent te gaan doen. Vliegveld ligt ongeveer 45 min met de bus vanaf playa del carmen en ongeveer 20 minuten vanaf cancun centrum.
Als je eerst naar cancun wilt weet ik nog wel een leuk goedkoop hotelletje 3 bloks vanaf het busstation in cancun kan daar voor je reseveren als je dat wilt moet dan alleen de aankomst datum weten. Dit telt ook voor eventueel campeche en escarcega. (Hotels van de familie). Hotel Maria Isabel heten ze.
In Playa del carmen zitten we ook maar is een Autel kosten voor een nacht is hier 500 pesos, ongeveer 30 euro excl. ontbijt en heet Maya Autel.
Ik hoor het wel.
Dat speelt eingelijk geen rol omdat je op een redelijk uur aankomt.Het probleem is wanneer je vliegtuig ietsje later land dan kun je niet meer rechtstreeks van het vliegveld naar PDC.Laat je gewoon niet vangen door die taxi’s en neem direct de bus naar daar waar je moet gaan.