Hallo beste reizigers,
Half sept. willen mijn vriend en ik met de auto naar (zuid) noorwegen rijden met de tent (en eten!) achterin en gaan vrij kamperen. Dit hebben wij nog nooit gedaan en zouden graag wat info willen van mensen die dit al eerder gedaan hebben:
-
ik heb gelezen dat het vrij kamperen/“allemansrecht” is toegestaan voor ongemotoriseerd verkeer; betekent dit dat we de auto ergens (langs een weg?) moeten laten staan en met spullen moeten slepen naar een stukje natuur om de tent op te slaan?
Of mag je ook je auto naast je tent zetten (indien je niks beschadigd en goed met de natuur omgaat)? -
Wij willen 14 dagen (met evt. uitloop tot 17-20 dagen) rondrijden. Nu heb van andere die al eens in Noorwegen zijn geweest begrepen, dat je je makkelijk kan vergissen in de afstanden, vooral door de vele haarspeldbochten…Ik heb globaal de route Stavanger-Bergen-Flam-door binnenland terug naar Stavanger.
Is dit qua afstand te doen; of is het iets te positief gedacht? Zijn er mensen die deze route ook hebben gedaan; graag ervaringen! -
Wat ik ook veel heb gelezen is dat je max. 2 dagen op dezelfde plek mag blijven. Is het te doen om je tent daar even te laten staan om de omgeving (met de auto) te verkennen zonder dat ie bij terugkomst is verdwenen of vernield? Wat is wat dat betreft aan te raden; gewoon elke dag verkassen en onderweg de omgeving verkennen?
-
Ik weet dat er niks over het weer valt te voorspellen, maar toch; is het te doen vanaf half sept kamperen? Nu houden wij wel van een beetje avontuur, maar t moet natuurlijk wel leuk blijven!
Verder zijn alle tips/ervaringen over met de auto door Noorwegen reizen, vrij kamperen en low budget reizen welkom!
Alvast dank!