Heeft iemand ervaring met het reizen door Zuid-Thailand met een auto?
Zo ja, hoe beviel het en hebben jullie tips voor ons?
Wij huren een Jeep in Koh Samui, daarmee gaan we de volgende dag direct naar het vaste land, langs de kust richting Nakhon Sri Thammatat (waar we overnachten).
Vervolgens richting Krabi (Railay beach lijkt ons leuk om een nachtje te blijven, misschien 2nachtjes:)).
Dan via de Phang Nga Baai naar Khao Sok Natinal Park (slapen in de jungle) en als laatste via de kust (khao Lak) naar Phuket waar we de auto weer inleveren en op Kata beach verblijven.
Misschien heb je geen ervaringen met een autotrip, maar wel met leuke bezienswaardigheden en/of hotels die we langs deze route tegenkomen… alles is welkom!!
Kan je geen tips geven over deze route, maar ik verplaats mezelf wel kris kras door ander delen van Thailand tijdens de vakantie en rij meestal te hard ,volgens de politie, hoewel ik soms links en rechts wordt ingehaald, is normaal daar dus ik pas ik me altijd snel aan en zie ook gelukkig niet zoveel snelheidsborden als in Nederland. Wat ik je mee wilt geven als (tip) of beter gezegt wat je kan verwachten, en ook al begaan jullie geen overtreding maar hij zal maar net honger hebben, wees beleefd, groet hem op zijn Thais :chin: en zorg ervoor dat je voldoende briefje’s van 100 Bath op zak hebt, bekeuring is meestal 400 Bath maar wordt meestal onder het dashboard tot 200 Bath,laat geen groot geld zien want dan willen ze meer. Er zijn ook plaatsen waar het niet op de corrupte manier gaat dus wacht het wel even af hoe het loopt en laat het liefst je internationaal rijbewijs(halen bij de ANWB) zien ipv je originele Nederlandse rijbewijs.