Autoreis naar Roemenië

Heeft iemand ervaring met auto reizen in RoemeniË

Hallo,

Heb vorig jaar de route Arad boekarest brasov sibiu sigishoara oradea, gereden, ook de transfagaras pass (Deze mag je niet missen, mooiste weg in europa volgens top gear). Aoto rijden is prima te doen, alleen door het gebrek aan snelwegen en veel langzaam verkeer doe je 2 keer zo lang over een afstand dan hier in nederland. Wegen zijn de laatste jaren veel beter geworden. Op de doorgaande routes vind je echt geen gaten meer in de weg.
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

nog even een link http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=tC0JHzv0Ojg

de transfagaras pass zouden mijn vriend en ik ook graag ene keer willen rijden.
nu hebben wij een hele leuke cabrio, maar zitten erg te twijfelen of we wel met deze auto naar roemenie moeten willen.
je zegt dat de wegen verbeterd zijn. waarmee is dit te vergelijken?
ben zelf in 2008 en 2011 in roemenie geweest en toen waren de wegen nog wel vol gaten, zodat ik nu niet goed weet wat we moeten.
willen namelijk niet alleen die weg, maar ook bij kennissen op bezoek die in een klein dorpje wonen. nu zullen daar zowiezo de wegen wat slechter zijn. maar hoe staat het in het hele transilvanie gebied?

Hoofdwegen zijn prima, maar ga je echt C-weggetjes in dan weet je nooit wat je tegenkomt :slight_smile:

Heb 28 jaar ervaring , wat wil je weten?

Tja, lastig te zeggen. Transylvanië is best groot. De hoofdwegen zijn prima. Waar ik woon zijn de DN-wegen wat minder, dat wil zeggen zo nu en dan wat gaten in de weg. Ga je daar vanaf, dan is het onverhard tot soms gewoon onbegaanbaar als je geen 4x4 hebt. Maar best kans natuurlijk dat je kennissen wonen aan 'n begaanbare weg.