Rondreis Roemenië

Hallo,

Wij willen in de zomer 3 weken met de auto door Roemenië trekken.
Hebben jullie tips voor ons?
Hoeveel km kunnen we doen? Welke dingen moeten we zeker doen/zien (of welke zeker niet)?

Hoi Trippie, drie weken is een mooie tijd voor Roemenië. Je kunt lang niet alles zien, maar genoeg om een mooie indruk te krijgen. Ikzelf vond het gebied Transylvanië erg mooi en indrukwekkend. Veel schilderachtige stadjes tegen bergruggen aan. Denk bijvoorbeeld aan steden als Sighisoara, Sibiu en Brasov. Het kasteel van Bran is echt een toeristisch iets, vond ik zelf weinig aan.

Ook een aanrader is de Transfagaras-route: spectaculaire kloof (ooit nog door Ceausescu gebouwd).

Aan de kust kun je je lol op in grote badplaatsen als Constanta. Leuker voor gezinnen is de Donaudelta. Hier kom je alleen per boot vanaf Tulcea. Dit vond ik een geweldige ervaring, temeer omdat er bijna geen Westerse toeristen te vinden zijn. We verbleven in het plaatsje Sulina.

Het noorden schijnt ook erg de moeite waard te zijn, maar hier ben ik nog niet geweest. Wel de stad Cluj-Napoca. Echt een studentenstad en leuke sfeer.

Qua wegen: het wisselt hoe goed de wegen zijn, maar bijna overal slechts eenbaans en door de bergen, dus echt snel ga je niet. Succes!