Ik plan komend jaar op actieve wijze een stukje Roemenië te verkennen: veel wandelen en het openbaar vervoer voor de verplaatsingen tussenin. Het programma ligt nog open, maar blijft waarschijnlijk beperkt tot een 10 à 15 dagen in Transylvanië. Tenzij jij als reisgenoot daar anders over denkt: alles is bespreekbaar!
De maand die het meeste kans maakt is juni, zodat de dooi toelaat om hoge toppen te scheren. Ik denk in het bijzonder aan de Făgăraș. Vroeger in de lente kan ook, dan worden het minder hoogtemeters en een panorama van fantastisch witte toppen. Voor het culturele luik: Saksische middeleeuwse dorpen, kastelen, houten kerkjes en natuurlijk de couleur locale.
Ik: Man van 29 uit de Kempen (Vlaanderen). Een open persoonlijkheid maar geen grote prater. Ik heb in het verleden verscheidene actieve groepsreizen gemaakt en enkele sololangeafstandswandel- en fietstochten. Geen sporter maar degelijke basisconditie.
Jij (of jullie): Je bent te vinden voor deze manier van reizen en bent goed te been.
Ik kijk uit naar reacties!