Dag allen,
deze zomer gaan wij een aantal dagen zeilen bij Split. Daarna willen we graag naar Roemenie en het liefst met de auto via Sarajevo en Belgrado. Weet iemand of dit te doen is? Zijn hier (begaanbare) wegen?
Als ik op google maps ed. kijk, krijg ik namelijk alleen routes via Zagreb…
Alvast bedankt!
Sanne
liggen prima wegen…
als je vanaf sarajevo oostwaarts de M-19 volgt, die dan van naam veranderd in de M-5, ben je vrij vlot in servie. die weg heet in servië de 5, op een gegeven moment linksaf de 21 op. En dan later weer de 22 op naar Belgrado. Volgens mij kan je dit wel zien op google earth…
Is inderdaad prima te doen! Wegen in Roemenie kunnen wel eens slecht zijn (althans 5 jaar geleden) en met name in de avond heel erg oppassen voor onverlichte paard en wagen, voetgangers en fietsers. Daarnaast geldt voor al deze landen dat je moet accepteren dat als je als buitenlander te hard rijdt je regelmatig aangehouden KAN worden. Zorg ervoor dat je een paaar euro’s in je portemonnee hebt, dan zijn ze snel tevreden, nooit gelijk betalen is mijn ervaring! Succes en alvast heel veel plezier in de prachtige!!! landen