Wij landen in april voor 12 dagen in Puerto Princesa.
Weet er iemand of je daar ergens een autootje of 4x4 kan huren voor Selfdrive?
Ik heb me al rot gegoogled maar vind alleen minibusjes met chauffeur aan waanzinnige prijzen. Wij zijn maar met z’n 2 dus dit is geen optie. En met jeepneys en busjes kunnen we niet overal geraken + erg tijdrovend… Aangezien men van plan is een mega luchthaven te bouwen nabij San vicente durf ik er van uitgaan dat er toch ook car rentals moeten opduiken?
Ik kan wel eens voor je rondvragen in Puerto Princesa, maar selfdrive word moeilijk denk ik . Dan zou je net een particulier moeten vinden die zijn auto wil verhuren,want de officiele verhuurbedrijven verhuren allemaal met chauffeur tegen absurde prijzen.
Je kan als alternatief een motor huren . Er zitten veel motorverhuurders als je net buiten de airport in PP komt. En of je wel of niet een motorrijbwijs hebt schijnt men zich niet druk over te maken, hoorde ik van andere mensen die ook zonder problemen zonder motorrijbewijs een motor konden huren, als je maar over een autorijbewijs beschikt.
Met openbaar vervoer kun je vrijwel overal geraken in Palawan, maar het is zoals je zegt tijdrovend.
Er schijnt inderdaad een luchthaven te komen in Sanvicente, maar voor daar dan verhuurbedrijven komen duurd nog wel even.
Bedankt voor je antwoord. Een Motor is voor mij al 10 jaar geleden en het betekend ook dat we onze bagage in rugzakken zullen moeten verdelen, maar het kan blijkbaar niet anders.
Als je rond het paaswekend 2 belgen nogal raar over de north road ziet zwalpen op een motor…
misschien kan ik een kleine 2 persoons suziki 4x4 voor je regelen. Om zelf te rijden.
Vanaf welke datum precies heb je die nodig ?
En voor hoeveel dagen ?
En hoeveel pesos mag dat ding maximaal kosten per dag, ? kosten van brandstof zijn voor eigen je eigen rekening
Je kan de gegevens eventueel ook per priveebericht aan me sturen, dan ga ik kijken of er wat te regelen valt.
O ja je moet niet te lang van postuur zijn, om met zo een mini suziki te rijden.
Deze autotje zijn echt op aziatische postuur gebouwd, en heb je te lange benen dan zit dus helemaal opgefrommeld in zo een autotje ,en krijg je gegarandeerd kramp in je benen.