Het is alleen mijn persoonlijk idee en ervaring. Maar het idee van uw onderneming is wel tof. Maar u vergeet wel dat u in Ghana bent. Om te realiseren wat u gepland bent, hebt ge geen organisatie of een auto met chauffeur nodig.
Dit brengt alleen maar een boel ellende en veel geld.
In uw situatie moet ge proberen een professineel chauffeur te vinden, die natuurlijk te vertrouwen is. Hij weet alles over het eventueel verwisselen van auto, heeft zijn conecties, en het gaat pakken goedkoper zijn.
Ik ken toevallig zulke chauffeurs, die als refertie een paar hotels hebben voor hun bekwaamheid. Als ge daar in zou zijn geintreseerd wil ik u wel in contackt brengen met zulke mensen persoonlijk, en dan kunt ge afspreken wat ge wil, of niet.
Jij kent dus mensen in Bolgatanga die bereid zijn enkele dagen met ons rond te reizen, en bovendien goed getrouwbaar zijn?
Kan je me dan de namen van hen geven, en natuurlijk de hotels die hen aanbevelen?
Weet je ook iets over kosten per dag?
Natuurlijk weet ik dat dit Ghana is, ik ben er al eerder voor 2 weken geweest.
Voor ons is dit ook wel spannend. Wij reizen vnl. met openbaar vervoer en af en toe een taxi,
De reis heb ik grotendeels al in mijn hoofd.
Veel gelezen: Ervaar Ghana ( al 2x helemaal uit) en de Bradt.
bovendien weet ik dat ik delen van onze geplande reis misschien moet schrappen door reisoponthoud.
Wij zullen bekijken hoe wij daar zelf op gaan reageren, ik denk dat dat de grootste hobbel gaat worden in onze vakantie.
Tips zijn dus welkom.
U kunt een auto huren vanuit bij Sixt vanuit NL (via internet) met chauffeur. Ik raad julllie aan dit vanuit NL te doen, omdat dan alle huurvoorwaarden duidelijk zijn en nu niet opgelicht kunt worden. Veel succes!
U heeft gelijk, ze zitten in meerdere Afrikaanse landen, maar Ghana helaas niet zie ik nu.
Ik ben deze site tegengekomen met autoverhuur in Bolgatanga Cheap Car rentals | Airport Transfer | Destinia maar ik weet niet of dit ook met chauffeur is. Dat is namelijk wel echt aan te raden als toerist…
Excuses en veel succes!
Als je zelf wil rijden, zou ik eerder een auto in Tamale huren. Je hebt dan echt wel een stevige wagen in goede staat nodig, en ik betwijfel of je die te huur kan vinden in Bolga.
Als het met chauffeur is, dan speelt het allemaal niet zo’n rol, zolang je geld bij hebt…
Wat ik bedoel: als je geld hebt, brengen ze de 4x4 wagen met professionele chauffeur wel voor je vanuit Tamala (of als het nodig is, zelfs vanuit Accra, bij wijze van spreken) naar Bolga. Caveat: een beetje gezonde wantrouwigheid in geldkwesties kan nooit kwaad…
Als jullie nog geen auto en chauffeur hebben, kan je me altijd een berichtje sturen.
We (mijn Ghaneese vriend en ik) hebben net een auto opgestuurd naar Tamale, waar zijn broer taxi chauffeur is. Hij heeft heel Ghana al doorgereden (ook met toeristen) en de auto is in zeer goede staat.
Wij, mijn vrouw en ik, proberen een kennis in Bolga te strikken, om jullie te rijden.
Het is idd zo, wat Antwerpen4321 zegt. Ik vertrouw geen enkele Ghanees, totdat het tegendeel bewezen is! Vooral mannen (mijn schatting is 90%) zijn niet te vertrouwen als het om geld gaat! Ze lijken allemaal aardig en goedwillend, maar ondertussen… Dit leer je wel na 6 jaar Ghana en een Ghanese vrouw.
Om je een indicatie te geven: Ik heb 3 weken geleden een halve dag rondgereden met een taxi in Accra en het kostte me 40 Cedi. Je mag dan stellen dat het je tussen de 80 en 100 Cedis gaat kosten.
Overigens als jullie het idee hebben dat Ghana een toeristisch land is waar veel geregeld is, zoals in Kenya, dan komen jullie bedrogen uit! Je zult het meeste in ter plekke moeten regelen. Dus enige kennis vooraf is niet verkeerd.
Wanneer gaan jullie?
Bedoel je dat al je een prijsafspraak hebt gemaakt, deze in Ghana niet wordt nagekomen?
En we weten dat Ghana geen touristisch land is. Ik ben er al een keer 2 weken geweest, toen onze dochter er vrijwilligerswerk deed. Voor mijn man is het wel nieuw.
Wij vertekken op 29 april, en komen op 24 mei weer terug.
Ik heb een beetje een route gemaakt, maar hier kan nog van alles aan veranderen. Het ophalen van het airport, eerste 2 overnachtingen en de busreis naar Kumasi zijn allemaal voor ons geregeld. Verder zien we wel.
We willen voornamelijk met openbaar vervoer reizen. Alleen in de noord oost kant van het land bij Bolga willen we in 2 of 3 dagen een aantal dorpen bezoeken, misschien met een gehuurde wagen met chauffeur.
en anders gewoon met de tro tro of taxi.