Hallo, Ik heb een huis in omgeving alanya , nu alleen voor de vakanties . Nu wil ik een auto kopen?
a Kan dit als buitenlander
B heeft iemand enig idee hoe duur of goedkoop een autoverzekering is en heeft Turkije wegenbelasting en maakt het uit diesel, benzine, gas ??? Ik hoor het wel als iemand info heeft
Je kan hier als buitenlander een auto kopen. Alleen als je een verblijfsvergunning hebt kan je op eigen naam kopen. Ik weet niet of je bij aankoop van je woning een veblijfsvergunning hebt aangevraagd en, die ook hebt ?
De verplichte verzekering om in het verkeer te mogen rijden is ongeveer 7O euro…Dit document vragen ze altijd als er een verkeerscontrole is. Maar die verzekering denkt niets. Niet de schade voor jezelf of aan een ander, alles door jezelf te dragen bij ongeval.Een ful casco zal je ongeveer 13OO euro per jaar. kosten. Hangt ook af van het merk en de leefdtijd van de wagen.
Groetjes uit Kusadasi
Franka
Verblijfsverguning moet ik nog aanvragen. Wel duur zo’n verzekering hebben ze ook zoiets als no-claim ?? en weet je ook iets van de wegenbelasting
Een verblijfsvergunning kost ook 12OO euro voor 5 jaar. Je kan ook 3 jaar vragen. Maar op eenverblijfsvergunning van één jaar zullen ze geen auto verkopen. Die wegentax is in die traficverzekering berekend.Het moet lukken dat ik juist gisteren die prijzen bij de verzekering ben gaan vragen omdat ik zelf een wagen heb gekocht en de verzekering eerst nog een tijdje doorliep op de oude eigenaar, doen ze hier in Turkrije als je tweedehands koopt.Die is nu volgende week vervallen en dat zijn de prijzen en mogelijkhden dat ze me opgeven hebben. Maar het was gisteren vrijdag en een soort feestdag hier en nu vertelden ze me maandag of woensdag terug te keren. Zo indien ik meer weet meld ik het je wel. Maar zorg eerst voor je verblijfsvergunning.
Groetjes uit Kusadasi
Franka
eyh franka
Zou jij mij kunnen vertellen wat een autoverzekring kost in Turkije en waar je die kan halen? En is er en hoeveel kost de wegenbelasting in Turkije?
En weet jij ook een turkse peugeot site?
Ik hoop dat je mij deze informatie kan toesturen.
alvast bedankt!
groeten rick