Ik wil in december een trip naar So Phi Sai, Nong Khai maken en wil dat waarschijnlijk per auto gaan doen. Nu dacht ik er eerst aan om te vliegen naar Udon Thani en daar een auto te huren, maar voor de prijs van 2 retourtickets kan je ook een paar dagen extra een auto huren vanaf Pattaya wat wellicht leuker is.
Aangezien het een rit is van 12 uur volgens Googlemaps lijkt het me verstandig ergens te overnachten. Dacht zelf Udon Thani, dat is in 9 uur te bereiken wat bij daglicht moet lukken en hoef dan de dag erna niet zo ver meer. Of is het verstandiger om toch maar te vliegen op Udon (tijdswinst daargelaten, vind autorijden ook gewoon leuk :))?
En weet iemand een goed verhuurbedrijf? Hertz, Avis en Budget zijn natuurlijk ok (als je alle verzekeringen neemt), maar wellicht zijn er andere betrouwbare alternatieven (in Pattaya)?
Zag bv in Udon Lek Car Truck Rental Udon Thani - Cheapest Car Hire Udon Thani welke aanbied met alle verzekeringen en voor een veel betere prijs dan Budget oid, maar hoe betrouwbaar is zoiets?
En wat voor soort auto is aan te raden? Kan je af met bv een Jazz/Aygo/Vios of kan je beter een sterkere (4x4?) auto nemen? Bedoeling is om een weekje in de provincie rond te toeren.
Ik huur zelf regelmatig bij http://www.unity.co.th
Goede wagens, goede tarieven, full insurance en bezorg service.
Huur je een wagen voor langere tijd, dan kun je vaak een dealtje sluiten.
Als je van Pattaya naar Nong Khai gaat, dan kun je het beste in Korat of Khon Kaen overnachten. Respectievelijk op 370 en 550 km van Pattaya. Vergeet niet dat de gemiddelde snelheid in Thailand lager ligt dan die in
Europa.
Op de heenweg kun je het beste de route: Pattaya - Chachoengsao - Kabinburi - Pak Chong - Korat nemen. Berg route. Na Korat kom je altijd op de #2 naar Nong Khai uit.
Op de terugweg neem je het beste de route Korat - Saraburi - Oost Bangkok - Chonburi - Pattaya. Merendeel is snelweg of snelle weg.
Wat voor auto? Een beetje afhankelijk van je lichaamslengte natuurlijk, maar met minimaal een Honda City of Toyota Vios kom je goed uit de voeten. Neem ook een handgeschakelde auto; je rijdt voornamelijk snelwegen. Een pick-up kun je natuurlijk ook nemen; sommige mensen voelen zich veiliger, maar je verplaatst eigenlijk alleen maar 2 ton staal en plastic en is minder handig in het stadsverkeer.
Zorg wel dat je een internationaal rijbewijs bij je hebt (ANWB) en tijdens de reis (zowel heen als terug) wat briefjes van 50 of 100 baht. Een stuk of 10. Zo houd je de bruine jongens tot vriend.
Bedankt voor je tips. Udon is waarschijnlijk inderdaad wat te optimistisch om in 1x te bereiken, is zien wat er in Korat en Khon Kaen te doen is.
Kwa lengte pas ik prima in een City (rijd in NL ook zoiets), het ging me meer om het motorvermogen om een beetje de berg op te komen en aangezien een Vigo niet veel duurder is zou dat ook nog kunnen (maar kwa comfort zal een City fijner rijden en zowiezo minder benzine verbruiken).
Zag trouwens bij Unity de verzekering, voor de mens ziet het er aannemelijk uit, maar zie niet staan dat de auto ook verzekerd is bij schade? Zal ze eens mailen in ieder geval.
hoi daar ,
kijk eens op de site van www.bookanddrive.nl deze zijn veruit de goedkoopste.
goede tip neem de optie safedrive.
alle auto’s die je huurt in thailand zijn goed en all risk verzekerd, overal ter wereld zijn spiegels ,ruiten en de bodem van de auto’s daar niet inbegrepen , dus neem daarom de optie safe drive.
groetjes benny