Wat is de beste en goedkoopste keus als je voor 3 maanden naar Australie gaat? Een auto kopen, huren (een spaceship?) of reizen met het ov? Wat gaat het vervoer voor 3 maanden kosten?
Hoi,
Wij zijn momenteel aan het rondreizen in ons GEKOCHTE busje en dat is DE ideale manier volgens ons.
Een minibusje huren kost al gauw zo’n 50 dollar per dag (x 90 dagen = 4500 dollar). Wij hebben ons busje gekocht en hebben er zo’n 11.000km mee gereden en bijna geen onkosten aan gehad. EN je hebt geen hostel nodig (a 15-20 dollar per nacht) want je slaapt achterin de bus.
Bovendien kun je je busje weer verkopen dus dan lijdt je bijna geen verlies.
Openbaar vervoer lijkt me ook niet ideaal omdat je onderweg niet kan stoppen als je iets moois ziet en bovendien ben je altijd afhankelijk van vertrektijden.
Ons busje is vanaf heden te koop en wij vertrekken rond 24 maart uit Australie. Als je je email geeft dan kan ik de advertentie sturen zodat je kan kijken of je het iets vindt. Vrijblijvend uiteraard.
Groeten Pascal
KOPEN!!!
Houdt rekening met reparatie kosten!!! Je moet geluk hebben en de juiste mensen tegen komen, maar er komen altijd extra kosten bij. Dan toch is kopen goedkoper dan huren. Nog een voordeel met kopen is dat je waarschijnlijk in je auto kan slapen en dat scheelt enorm in de kosten! Hostels zijn 2x zo duur en persoonlijk vond ik de campings veel gezelliger.
Rijden met je eigen auto geeft een geweldig gevoel van vrijheid! Vooral de outback vonden wij echt kicken.
Neem wel genoeg tijd om je auto weer te verkopen. Beste plek is in Sydney in de carmarket. Trek er 2 weken voor uit zodat je niet in de stress gaat zitten en je auto daardoor voor een lullig prijsje moet verkopen.
Succes en geniet! Het is SUPER!