Auto huren: hier of daar boeken

Hallo,

In de maart gaan mijn vriendin en ik een maand lang toeren door Nieuw Zeeland. Ik vroeg mij af, is het handiger (en goedkoper) om alvast een huurauto vast te leggen of om te wachten en dat daar te doen? Of is de kans dat ik maart dan geen auto vastleg groot?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

In maart begint de nazomer alweer en dan moet het krijgen van een huurauto eigenlijk geen probleem zijn.
Prijswijs zul je als je in NZ bent met locale autoverhuurders kunnen onderhandelen (zeker omdat je hem niet zomaar voor een paar dagen huurt). Maar dan ligt het eraan of je een rondje gaat maken of alleen van A naar B wilt en dus de auto niet zelf op de gehuurde plek af wilt leveren.

Veel plezier!

Dank voor de info! Ik denk dat ik daar ga boeken!

Ik lees nu net in een andere post van iemand die lokaal boeken weer als veel duurder ervaarde.
Het ligt er echt helemaal aan wat voor soort auto je wilt en hoe je verzekering zijn moet denk ik dan…

Hai,

Ik zou van tevoren een auto huren, je kan bij Sixt Holiday cars een all-inclusive pakket aanschaffen dat alles afgedekt is. Maar bij normale autohuur is het weer fijn dat je hem eerder kan terugbrengen. Ik zou even op de internet kijken welke autoverhuurders daar zitten. Je hebt soms best goed aanbiedingen voor langere termijn.

Wij hadden een paar dagen van tevoren een prijsopgave (voor een camper, weet niet of het iets uitmaakt) aangevraagd via internet en zijn daarmee naar een* i-site* gegaan. Daar zijn ze rond gaan bellen terwijl wij even een kopje koffie gingen drinken en na een half uurtje had ze een nog strakkere prijs bedongen. Dat was half februari, in maart zal het nog wel makkelijker gaan.

Wij vertrekken in augustus naar Australië en Nieuw-Zeeland. Na urenlang zoeken op het net en forums zijn we tot de constatatie gekomen dat het echt wel goedkoper is om een camper van hieruit en zo vroeg mogelijk te boeken. Wij zijn op dit moment aan het onderhandelen met TOTALLY CAMPERS, een echte aanrader tot nu toe!
Verschillende koppels die we kennen gingen reeds naar deze landen en hebben steeds aan een duurdere prijs gehuurd.
Het zou ook goedkoper kunnen zijn om één te kopen, maar wij zitten met een kindje en die campers zijn niet zo gemakkelijk te vinden op de verkoopmarkt.

Groetjes,
Alissa