In Marokko (grotere steden) zijn volop auto’s te huur. Wij zijn net terug van een reis van 10 dagen. Zelf hebben we een auto gehuurd via www.rentalcars.com . Dit zou ik echter iedereen afraden! Niet alleen is de huur via deze site enorm duur, ook worden achteraf extra kosten gevraagd voor bijvoorbeeld het afkopen van het eigen risico (dat al betaald was) of staat in de kleine lettertjes dat extra betaald moet worden voor het inleveren van de auto op een andere locatie dan op het oospronkelijke adres. Kortom: GA NIET IN ZEE met rentalcars.com .
Ik woon nu meer dan 4 jaar in Marokko. Ik heb veel ervaring met Samicar. Ze zitten in alle grote steden van Marokko. Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee!
Loek
Wij hebben ondertussen onze rondreis gedaan in Marokko. Dit was onze verhuurder van het busje met chauffeur: http://www.marrakech-expedition-4x4.com/ Prijs: 140 euro per dag gedurende 14 dagen. Wij waren met 6 personen en hadden een busje voor 12 personen, periode: begin april 2013.
Zeer goede chauffeur.
Wij hebben deze zomer heel goede ervaringen opgedaan met Samicar.
Na aanvraag huurauto via de website even e-mailcontact gehad en 10% van het bedrag overgemaakt. Auto opgehaald bij keurig kantoor in Marrakesh. Mooie nieuwe auto voor een zeer gunstige prijs, vergeleken met de grote verhuurbedrijven! Geen enkel probleem bij inleveren, zelfs extra service; we wilden vanaf het verhuurkantoor een taxi bellen om naar ons hotel in de Medina te gaan, maar de man van Samicar bracht ons daar gewoon even zelf naartoe. Heel vriendelijk, persoonlijk, gewoon goed!
Je kan bij ons nu ook terrecht voor Fes. Klanten uit Nederland hoeven geen borg achter te laten bij onze vestigingen in Marrakech, Agadir, Casablanca en Fes. Voor meer details kan je terrecht op www.holidayinncars.com.
Groeten Najib
Via deze weblog terecht gekomen bij Holiday Inn Car Rental. Het was naar aanleiding van de reactie van Najib Azize van dit verhuurbedrijf over het afleveren en ophalen van de auto bij het hotel dat ik nieuwsgierig was geworden. In ons contact heeft Najib alles goed uitgelegd. Afleveren en ophalen van de auto was mogelijk zonder meerprijs, kosten van de auto was € 27,- per dag en indien beschikbaar werd er ook nog gratis een TomTom bijgeleverd als ik dat wilde. Omdat er niet meteen bij het aanvragen via de website een bevestiging werd gestuurd met een contract + algemene voorwaarden heb ik nog enige tijd via de mail vragen gesteld over wat te doen bij bv schade etc om helemaal zeker te zijn van mijn zaak. Ik had al in de eerdere reactie van Najib vernomen dat het eigen risico nooit helemaal kon worden afgekocht. Als dat van te voren duidelijk is dan voelt dat niet als een vervelende verassing, zoals ik ik eerder een Griekenland had, waarbij ik na het huren van een auto met complete verzekering alsnog een eigen risico van € 750,- had. Bij Holliday Inn Car Rental was dat € 800,-. Najib had al te kennen gegeven dat de prijzen van reparatie niet zo hoog lagen als in Nederland. Voor schade aan de bumper of kras op de deur moest ik rekenen op ongeveer € 100,-, afhankelijk van de grootte natuurlijk. Nadat ik helemaal akkoord was kreeg ik uiteindelijk een contract met alle gegevens.
In Marrakksch hadden we om 10:00 afgesproken, auto werd door een uiterst vriendelijke medewerker al om 09:30 afgeleverd bij ons hotel. Zeer nette wagen (Peugeot 301).
Wegens de hitte hadden wij onze reisplannen omgegooid en zouden niet nog 2 dagen in Marrakech eindigen waar we de auto ook weer zouden inleveren. Hierdoor hadden we de auto 2 dagen langer nodig. Helaas gaf Najib aan dat de auto reeds verhuurd was en dat we de auto nog 1 dag langer mochten houden zonder bij te betalen. Omdat wij reeds een ander hotel hadden geboekt was de teleurstelling groot, hierdoor zouden we toch moeten eindigen in een snikheet Marrakkech (45 C bij vertrek!) ipv de kust. Uiteindelijk kwam Najib met een plan om een auto uit Casablanca te halen voor de klant in Marrakkech en onze auto de dag van ons vertrek dan weer naar Casablanca te rijden. Kosten 500 Dirham (minder dan € 50,-) + slechts 1 dag extra (ipv2). Dat was helemaal geweldig, wij waren superblij. dat hij zo’n een service leverde. Even de plussen en minnen op een rij:
Plus
- Lage kosten (€ 27,- per dag type C, pasten wij prima in met 2 volwassenen, 3 kinderen, 1 koffer en nog 3 tassen)
- Gratis TomTom (maar alleen indien voorradig)
- Uitleg over het eigen risico
- geen borg
- het afleveren en ophalen van de auto bij het hotel. Het scheelde ons ook een aantal dagen huren.
- Zeer nette auto met goedwerkende airco
- Uitstekende service, heel veel moeite doen om het voor ons nog goed te kunnen regelen nadat wij van de afspraken zijn afgeweken (top!)
Min
- bij boeking niet direct een bevestiging op papier met alle contract gegevens, algemene voorwaarden en informatie over het huren.
- op enkele mails werd pas na enkele dagen gereageerd.
Ik zou dus Holiday Inn Car Rental zeker aanraden!
Zijn er veel extra kosten als je in Marrakech vertrekt en in Fes achterlaat ?
GRTZ
Heb mailtjes gestuurd naar de hierboven vermelde site : er komt helemaal geen antwoord.
Blijkbaar is het bedrijf niet meer aan het werk momenteel.
Je zou het Sunny Cars eens kunnen vragen, zie hun rubriek hier op Wereldwijzer: www.wereldwijzer.nl/sunnycars
Ha Najib,
Wij gaan eind oktober (3 weken, start in Marrakech), maar we rijden hier in een automaat. Is die niet beschikbaar?
Tinie
Hallo,
Als ik in Marokko ben huur ik altijd (al 8 jaar lang, meerdere keren per jaar) een auto bij www.samicar.com in Marrakech. Zeer goede, soms een splinternieuwe, auto’s. Nooit problemen gehad bij het afleveren. Afgelopen keer wilde ik de auto afleveren op het vliegveld in Casa Blanca, geen enkel probleem tegen bijbetaling van 300 dh (bijna € 30).
Groet, Bea