Auto en of bommer verzekeren

Hallo Allemaal,

Wij gaan binnenkort naar bali en lenen daar een auto en een brommer.
Deze zijn echter niet verzekerd. De nederlandse verzekering dekt geen schade aan derden.
Weet iemand hoe we de brommer en auto ter plekke kunnen verzekeren?

Alvast bedankt,

Groetes Petra

Neem alleen een auto met chauffeur dan heb je nergens last van. Bovendien kost het maar een paar euro meer.
Brommers bestaan niet op Bali, het zijn motoren waar je een (Internationaal) rijbewijs voor nodig hebt.:vak01:

… waar je een internationaal MOTOR rijbewijs voor nodig hebt!

We hadden het over motoren toch? :slapen: Bedankt voor je aanvulling:kus:

Hoi Petra,

Wat van belang is dat als je hier auto rijdt of motor dat je een internationale rijbewijs nodig hebt! Voor de motor geldt dus ook een geldig internationaal motorrijbewijs. Wanneer je geen motorrijbewijs hebt kan je in Denpasar een een tijdelijk internationaal motorrijbewijs halen, kost +/- 250.000 rph.

Voor aan autoverzekering zijn er diverse verzekeringsmaatschappijen in Indonesie voor expats, wij zelf hebben JP assuranties uit Jakarta.

Betreffende het rijden op een motor biedt Ohra de beste verzekering middels hun reisverzekering, als aanvulling op de standaard WA verzekering van een motor in Indonesie!

Warme Groet, :chin:

Marcello

P.S. hieronder nog even een emailwisseling met OHRA verzekering van dit jaar!

Relatienummer: 6983498
E-mail referentienummer: 1404117

Geachte heer Supusepa,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Antwoord vraag 1:
Een Aansprakelijkheidsverzekering is voor schade die u toebrengt aan derden;dat kan dus van alles zijn,niet sprecifiek medische kosten.
De premie voor 2 personen zou uitkomen op 43,80 euro per jaar.

Antwoord vraag 2:
Het gedeelte aansprakelijkheid op de Reisverzekering is inderdaad voor materiële schade,bv als u wat kapot maakt aan hotel/appartement of andere materiële zaken.
Motorvoertuigen zijn daarop in eerste instantie uitgesloten,omdat men daar zelf een auto- of motorverzekering voor dient te hebben.Het kan eventueel in tweede instantie wel op de gewone Aansprakelijkheidsverzekering verhaald worden.
De premie voor een standaard Permanente Reisverzekering voor 2 personen zou uitkomen op 63 euro per jaar.
Daarnaast kunt u op deze reisverzekering eventueel ook nog aanvullende modules meeverzekeren.

Ik heb u de brochures en polisvoorwaarden van beide verzekeringen toegestuurd;deze ontvangt u binnen enkele dagen.
Deze kunt u dan doorlezen en aan de hand daarvan eventueel een beslissing nemen.

Heeft u nog vragen? Op www.ohra.nl staat het antwoord op de meest gestelde vragen. Of neem contact op met de mensen van OHRA: 026 400 40 40.

Met vriendelijke groet,
OHRA Schadeverzekeringen
mevrouw De Wit

OHRA Schadeverzekeringen, Postbus 40000 - 6803 GA Arnhem - Rijksweg West 2 - www.ohra.nl - Tel. 026 400 40 40 OHRA Schadeverzekeringen is een handelsnaam van Delta Lloyd Schadeverzekering N.V. te Amsterdam - KvK 33052073

Original Message Follows: ------------------------

Geachte mevr. de Wit,

Dank voor uw snelle reactie, nog even twee vragen :

U zegt:

1. Daarna kunnen de gedupeerden die door uw schuld medische kosten hebben moeten maken,u daarvoor aansprakelijk stellen. Daarvoor dient u dan wel een aparte Aansprakelijkheidsverzekering te hebben;dit valt namelijk niet onder de reisverzekering.
    Wat zijn de kosten van een aparte aansprakelijkheidsverzekering?
    En is dit specifiek voor medische kosten van gedupeerden?

2. Het gedeelte aansprakelijkheid dat is meeverzekerd op de reisverzekering is alleen voor u als uzelf schade toebrengt aan derde?!
    Is dit dus materiële schade wat vergoedt wordt als ik iemand anders dupeer? Zoals schade aan hun motor of auto?
    Zou mij naar aanleiding van bovenstaande vragen een offerte kunnen doen voor 2 personen? We zijn zeer nieuwsgierig naar de kosten?

Met vriendelijke groet,

Marcello Supusepa

Relatienummer: 6983498

Geachte heer Supusepa,

Het antwoord op vraag 1 en 2 is beide: ja.

Alle medische kosten die in het buitenland gemaakt worden,vallen in eerste instantie onder de standaard zorgverzekering van de betreffende persoon.

Daarna kunnen de gedupeerden die door uw schuld medische kosten hebben moeten maken,u daarvoor aansprakelijk stellen.Daarvoor dient u dan wel een aparte Aansprakelijkheidsverzekering te hebben;dit valt namelijk niet onder de reisverzekering.

Het gedeelte aansprakelijkheid dat is meeverzekerd op de reisverzekering is alleen voor u als uzelf schade toebrengt aan derden.

Heeft u nog vragen? Op www.ohra.nl staat het antwoord op de meest gestelde vragen. Of neem contact op met de mensen van OHRA: 026 400 40 40.

Met vriendelijke groet,
OHRA Schadeverzekeringen
mevrouw De Wit

OHRA Schadeverzekeringen, Postbus 40000 - 6803 GA Arnhem - Rijksweg West 2 - www.ohra.nl - Tel. 026 400 40 40 OHRA Schadeverzekeringen is een handelsnaam van Delta Lloyd Schadeverzekering N.V. te Amsterdam - KvK 33052073

Original Message Follows: ------------------------

Geachte heer Pollmann,

Dank voor uw reactie!

Ik nog even naar aanleiding van uw volgende opmerking :

“Als u in het buitenland wettelijk gezien gebruik mag maken van de motor/scooter, is dit geen probleem voor de dekking van uw permanente reisverzekering.”

wat vragen,

1.  Wanneer ik in het buitenland een motorrijbewijs conform de lokale wetgeving behaal, val  ik dus binnen de dekking van OHRA reisverzekering!?

2.  Wanneer ik een Nederlandse motorrijbewijs heb in combinatie met een internationale rijbewijs val  ik dus ook binnen de dekking van OHRA reisverzekering!?

Als bovenstaande het geval is, heb ik nog de volgende vragen :
3. Wat gebeurd er bij een verkeersongeval, wat kan de OHRA reisverzekering dan voor mij betekenen!

•      dokter & ziekenhuiskosten van mijzelf en mijn passagier!?

•      dokter & ziekenhuiskosten van degene(n) die door schuld van mij zijn betrokken geraakt bij de ongeval? 

1.  Is in de dekking van OHRA reisverzekering ook een Liability Assurance opgenomen, dit naar aanleiding van het feit dat een motor verzekering o.a. in meeste de Aziatische landen alleen maar de schade dekt van de betrokken partij wanneer de schuldkant aan mijn kant ligt.  Dus sta je als particulier altijd zwak……

Kan er in Nederland een extraverzekering afgesloten worden wanneer je een huur auto/motor/brommer wilt huren voor aansprakelijkheid?

Groet,

Marcello Supusepa

Van: OHRA Verkoop & Informatie [mailto:verkoop@ohra.nl]
Aan: M Supusepa
Onderwerp: Re: Reisverzekeringen - Overig (KMM3811198V85026L0KM)

Relatienummer:

Geachte heer Supusepa,

Als u in het buitenland wettelijk gezien gebruk mag maken van de motor/scooter, is dit geen probleem voor de dekking van uw permanente reisverzekering.

Let wel dat wanneer u gaat werken in het buitenland, of betaald of vrijwillig, valt dit niet onder de dekking van de permanente reisverzekering.

Met vriendelijke groet,
OHRA Schadeverzekeringen
De heer Pollmann