Hallo. Volgend jaar wil ik met mijn vrouw en onze Nepalese (geadopteerde) kinderen van dan 9 en 10 jaar oud naar Nepal toe om hen hun moederland te laten ervaren. Nu ben ik zelf al 3 keer in Nepal geweest waarbij 1 keer op de fiets. In grote lijnen is Nepal mij bekend. Ik wil echter graag met mijn gezin een week verblijven in een authentieke omgeving weg van de toeristische drukte zonder dat we zware wandelingen hoeven te doen. Wandelen zit er wel in maar gezien gezondheid van mijn vrouw (met zwakke knieĆ«n) kunnen we niet zwaar klimmen en dalen. Heeft iemand een goede tip voor een interessant dorp/stadje waar het landelijke leven en de natuurschoon goed te proeven is en waar we makkelijk een week kunnen verblijven. Aan de overnachting stellen we geen hoge eisenā¦als we maar normaal kunnen wassen en plassen.
Ik stel reacties zeer op prijs!
vriendelijke groet,
Vince
Namaste,
Bandipur is heel rustig en āauthentiekā in zekere mate. (tussen Kathmandu en Pokhara)
Panauti, Bhaktapur, Nagarkot, Dhulikhel zijn andere opties. (in de buurt van Kathmandu)
Dank je voor de tip. Bandipur had ik zelf ook al genoteerd. Ik wil het liefst ook buiten de vallei van Kathmandu verblijven. Rondom Kathamandu ben ik redelijk bekend en zullen we ook diverse plekken bezoeken waarbij zeker Bhaktapur. Weet je verder van Kathmandu nog andere dorpen met overnachtingsmogelijkheden die aan te raden zijn?
rond Pokhara: Sarangkot en Begnas/Rupa lakes.
probeer deze cottage, gebouwd in samenwerking van een een Nederlander en een locale familie. Erg gastvrij en geen toerist te vinden (enige accommodatie in de regio). Wij hebben er in februari gezeten tijdens een festival. Zeer bijzonder
http://www.backspacenepal.com/
1 like
Beste Peter,
bedankt voor je tip! Ik neem hem mee in mijn overwegingen.
1 like
Ben onlangs nog in Nuwakot geweest. (noorden van kathmandu)
Ook redelijk landelijk, maar wel toeristisch in 't weekend.
Google eens op āfamous farmā.
Bedankt voor de tip. Nuwakot is wat ons betreft een beetje te toeristisch. Het liefst hebben we ook een adresje buiten de Kathmandu vallei omdat we in de Kathmanduvallei al aardig uit de voeten kunnen/weten wat we willen. De prijzen van de famous farm liggen ook wat aan de hoge kant.
vriendelijke groet,
Vincent
Namaste Vincent,
Ik kom al jaren in Nepal en ken veel Nepalese gastgezinnen die graag bezoekers verwelkomen. Authentieke dorpjes, families die wonen in Nepalese boerderijtjes omgeven door rijstvelden en met waterbuffels in de stal. 's Morgens wakker worden met het gemekker van de geitjes, het gebrul van de waterbuffel (koeien loeien, maar buffels brullen) en een kopje melkthee zo van het vuur. Het zonnetje op het erf en de vrolijke ānamasteā groet van elke bewoner. Een klein paradijsje.
Ik denk voor jullie met name aan een bepaald gezin met kinderen, die Engels spreken, bezoekers gewend zijn en toch authentiek zijn gebleven, en die slechts een half uurtje lopen van de bushalte wonen over een goed te bewandelen pad, eventueel zelfs met terreinauto te bereiken. Mail me en ik vertel je meer: [EMAIL=ārene_nepal@hotmail.comā]rene_nepal@hotmail.com
Groet,
Rene