Hallo,
mijn dochter van 17 jaar gaat eind deze maand voor 2 maanden naar Nepal, om daar vrijwilligerswerk te gaan doen.
Zij komt bij een gastgezin in Banepa en gaat werken in Bhaktapur.
Met mijn vriend ga ik 8 dagen naar Nepal, om haar te bezoeken, haar werkplek te bekijken, maar ook om samen een stukje Nepal te ontdekken.
Ik heb al heel wat op dit forum gelezen en we hebben er heel veel zin in natuurlijk. Kathmandu en Bhaktapur staan zeker op ons lijstje, verder hebben we nog niet zoveel ideeen (omdat het idee haar te bezoeken pas deze week is ontstaan).
Nu mijn vraag, wat raden jullie als kenners aan?
Een hostel/guesthouse in Kathmandu, Bhaktapur of iets in Banepa te nemen??
Hoe is onderling het openbaar vervoer?
Mijn dochter is in het weekend vrij en door de week werkt ze gewoon, wij komen zondagochtend vroeg aan en gaan een week later zondagavond heel laat weer terug.
hey, ik ben nog niet zo lang terug en ik heb ook enkele nachten in baktapur geslapen. dat is wel veel rustiger en leuker dan kathmandu want dat is echt super druk op elk uur van de dag en nacht. banepa ken ik niet.
het openbaar vervoer van kathmandu naar baktapur is toch zeker een half uur of n uur met de bus, de taxi is gemakkelijker en dan sta je nog in de file. ik heb geboekt bij belgen en die hebben alles goed geregeld voor mij www.treknepal.be. ze wonen in belgie maar het is een gemengd belgisch-nepalees koppel en ze weten waarover ze spreken.
of kunnen jullie ook niet bij het gastgezin logeren? dat zou toch eens zo fijn zijn. dicht bij je kind en dan kun je het gastgezin ook eens zien.
veel plezier. ik vond het echt een heel mooi land (ook wel super druk dus als je de kans hebt ga je beter de bergen in)
Ik zou voor Bhaktapur of Banepa kiezen. Misschien handig even te wachten tot je dochter daar is en zij kan inschatten wat het meest makkelijk is.
Kathmandu is een geweldige stad maar met de drukte, de uitlaatgassen en de herrie ben je blij wanneer je na een dagje rondkijken lekker naar je rustige hotel terug kunt. Ik slaap altijd in Patan, rustig hotel met tuin, en hoewel ik dat eerst wat saai vond omdat ik niet meer in de stad zat, ben ik de rust steeds meer gaan waarderen.
Als ge op google zoekt naar “Bhaktapur guesthouse” kom je leuke dingen tegen, sommige met fijne dakterrassen boven het tempelplein!
Bhaktapur is inderdaad een heel leuke plek, weg uit de drukte van KTM ; ontbijt op een dakterras met zicht op de Himalaya en als de meeste dagjestoeristen 's avonds weg zijn rondkuieren in de oude stad; een wandeling door de velden en de steenbakkerijen naar Changu Narayan is een aanrader en met de local bus ben je in een uurtje in Nagarkot voor een fantastisch Himalaya-panorama (als het weer meevalt); je kunt ook via Banepa naar Dhulikel ( 1 uur )rijden voor een mountainview maar dat vind ik zelf iets minder dan Nagarkot;
Ik vind Bhaktapur ook heel leuk.
In Kathmandu heb ik een paar nachten aan de rand van Thamel gezeten, dat was niet ideaal. Budhanath daarentegen vond ik geweldig! Uiteraard de stupa, maar ook de sfeer die eromheen hangt met honderden pelgrims. Rondom de tempel kun je lekker eten met een prachtig uitzicht, maar ook iets verder weg van de tempel in de kleine straatjes zitten talrijke restaurantjes - die meestal goedkoper zijn.
Hallo Dalire, ik was aan het surfen op internet, en op zoek naar het plaatsje Banepa, omdat ik daar tijdens mijn reis van 26 oktober t/m 17 november j.l. naar Nepal, aan kennissen een bezoek heb gebracht. Wat leuk dan te lezen dat er iemand uit Nl daar stage heeft gelopen. Ik ben benieuwd of je er mij wat over wilt en kunt vertellen ! voor nu groetjes Teunie (hoop iets van je te horen… :cheer: