Australie Zomer En Winter

Hallo allemaal…

eventjes een vraagje
In 2006 wil ik samen met een vriendin gaan backpacken naar australie, ongeveer 2 of 3 maanden. Wij zijn ons aan het orienteren op de plekken waar we heen willen de kosten e.d.
We willen de maanden juni en juli weg. Maar de zomer en winter zijn toch omgekeerd in Australie?
Daarom vroegen wij ons af welke gebieden we het best konden bezoeken. Het gaat ons vooral om het sightseeing niet om feesten uitgaan en strand.
Tevens willen wij bijvoorbeeld mountainbiken en dat soort activiteiten.

Ik wilde daarom vragen of mensen ervaring hebben met het reizen in deze periode, wat waren jullie kosten voor die 2 maanden?
En hebben jullie gewerkt?
Met wat voor visum zijn jullie geweest?
En ben je met een organisatie gegaan?

En bovenal: welke routes zijn het handigst ivm met weersomstandigheden e.d.?

Alvast bedankt!**

kijk is op www.walkabout.nl
daar mee ben ik naar australie geweest

Hallo !

Indien je in juni/juli wilt vertrekken dan is het beste weer in het noorden (Darwin), vanuit daar kan je mooie tours boeken naar de nationale parken als Kakadu NP, Litchfield NP, Catherine gorge e.d.
In die NP kan je veel "berg"beklimmen (tochten van 1 tot 12km waarbij veel geklommem moet worden enzo,

Indien je maar max. 3 maanden weggaat dan heeft het bijna geen zin om een werkvergunning aan te vragen…je kan namelijk in dat soort gebieden indien je geld nodig hebt vaak werken in ruil voor eten/onderkomen…beetje brutaal zijn…ikzelf heb wat werk gedaan om campings enzo.

Kosten…gemiddeld per week 250 Aus dollar, huisvesting niet meegerekend, een hostel in darwin is gemiddeld 20 Aus dollar per dag, eten (afhaal) gemiddeld 6 Ausdollar…een tour kost echter gemiddeld 500 Aus dollar voor 3 dagen alles incl.