Australie van 1 sept. tot eind dec. 2009.. weer seizoen?

hallo, ik ga samen met een vriend van me vanaf 1 sept richting australie… we willen in sydney beginnen en zo naar het noord oosten van het land trekken met af en toe stukken het binnenland in.

wat voor weer is het in die periode en moeten we nog bepaalde plaatsen ontwijken ivm regenseizoen ofzo?

alvast bedankt

rvdw

Hi!

Van december tot en met februari is het regenseizoen in het noorden vanaf Cairns.Aan gezien het klimaat veranderd kun je je niet tot deze maanden beperken. Zullen wel verschuivingen in zitten, hetzij vroeger en/of later. Je zal waarschijnlijk in december daar wel ergens in de buurt zitten, ik weet niet precies waar jullie heen willen gaan. Daar is het een beetje afhankelijk van. Je hoeft de gebieden niet te ontwijken maar houd gewoon rekening met regen en overstromingen. Goed opletten welke wegen bereisbaar zijn. Ik heb vorig jaar in december in Cairns heel veel regen gehad, was even niet leuk meer ( we sliepen in een tent) maar daar en tegen is alles wel heel mooi groen in plaats van dor.

bedankt voor je reactie:)

wij zijn gewoon van plan om in sydney te starten en wel omhoog willen trekken maar we willen niet echt al een plan van te voren maken. daarom mijn vraag ook hoe het zat met de regen enzo, maar het is niet zo dat het overal regenseizoen is dan? want als we maar neit altijd regen hebben vinden we het allang goed:) wist alleen niet wat voor seizoen het op dat moment was.

Nee het regenseizoen is alleen in Noord-Queensland, het Top end en de Kimberley’s. Je moet het regenseizoen niet onderschatten, zeker niet in het Top end en de Kimberley’s. Er kunnen forse buien zijn ( tropische cycloons bij Darwin) etc.
Noord Queensland is dus precies het gedeelte waar jullie zullen zijn. Vorig jaar zat de opbouw van het seizoen ergens midden tot eind december. Ik kan natuurlijk niet zeggen of je het droog houdt of niet, misschien zie je wel geen druppel :slight_smile:

Have fun!

oke dan is dat ook weer duidelijk;) iig bedankt voor je reactie:D

Youre Welcome!

Het zou een stuk beter zijn als je in Cairns begint en dan naar het zuiden gaat. Niet alleen wat betreft de weersomstandigheden maar ook omdat je dan de reis met de zon in de rug maakt, en misschien zelfs nog kerstmis kan vieren in Sydney…December in Cairns eo is erg heet en nat.
Yeehaw