Ik ben Marloes, ben 22 jaar en heb het plan om rond maart 2010 richting Australie te vertrekken voor een aantal maanden. Daarnaast wil ik Nieuw-Zeeland bezoeken en het liefst ook Fiji als het geld het toelaat, ik ben niet rijk dus ik zal gedurende de reis ook moeten werken:)
Concrete plannen heb ik nog niet, er zijn een aantal dingen die ik zeker wil zien en doen en verder zie ik wel wat er op mijn pad komt. Het liefst zou ik een camper huren/kopen want dat zorgt voor nog meer vrijheid en mogelijkheden.
Maarrr deze ervaring wil ik graag met iemand delen, daarom zoek ik een reisgenootje! Lijkt je dit ook wel iets, kunnen we onze ideeen samenvoegen en de reis samenstellen…
Wil je meer van me weten, neem gerust contact met me op!
[EMAIL=“marloes_marloes1987@hotmail.com”]marloes_marloes1987@hotmail.com
Hoi marloes!
Net als jou heb ik ook nog niet echt plannen maar wil heel graag eind 2010 richting Australie en Nieuw-Zeeland en stiekem wil ik ook nog richting Azie!
Ik heb zelf net ook een berichtje geplaatst en las nu toevallig die van jou dus dacht stuur ff een reactie:)
Hallo dames,
Ik ben Manon, 23 jaar en vertrek 8 februari naar Australie voor een half jaar. Ik ben afgelopen mei afgestudeerd, maar zoals zovele kan ik op dit moment geen werk vinden en kwam 3 maanden geleden op het idee mijn zuur verdiende centjes maar uit te geven aan iets wat ik het liefste doe: reizen!
Ik heb al 2 maanden geleden me ticket geboekt en al lijkt het dat ik al concrete plannen heb, afgezien van mijn ticket heb ik nog niks verder geboekt en staat alles dus nog open. Heb al wel een aantal dingen opgezocht die me leuk lijken (mezelf motiveren om de rotbaantjes in nederland te nemen om het geld bij elkaar te krijgen…).
10 februari land ik in Australie en zal de rest van de maand voornamelijk doorbrengen in de omgeving Sydney. ik wil graag een jilleroo curcus doen in Tamworth en zeker de Blue Mountains in om vervolgens even uit te rusten in Bondi Beach. Eind februari is mijn bedoeling richting Melbourne te reizen en vanuit daar een auto/camper te huren.
Het lijkt me erg gezellig een deel van de reis samen met iemand of een groep door australie te reizen. Een auto/camper/minibus huren en dan met name Tasmanie, Great Ocean Road en West Australie door te karren… lekker de no worrie sfeer proeven, surf curcus, duikbrevet halen. Lekker de vrijheid hebben, zoals Marloes al schreef, en niet van de ene plaats naar de andere hollen met een tour. Vanuit Adelaide (waar de Great Ocean Road eindigt) lijkt het me leuk de trein te nemen naar Perth. Ik heb in Amerika een rondreis gedaan met de trein en dat is zo goed bevallen, dat ik ik het ook eens in Australie wil proberen en ze zeggen dat die route erg mooi is. Ik heb een working holiday visum, en naar mijn schatting moet ik in april ergens beginnen met werken. In Perth zou dus echt moeten gaan werken, als ik dat nog niet in Adelaide heb gedaan en daarna wil ik weer een auto/camper huren om via de west kust naar Darwin te trekken. Ik wil in ieder geval zoveel mogelijk van de Aussie zomer (die eigenlijk tot maart duurt), din het zuiden doorbrengen om daar nog mooi weer te hebben om vervolgens naar het warme noorden te trekken.
Ik ben ook van plan om te wooffen, bij boederij verblijven en werken, voor kost en onderdak, om een beetje de australische leventje te ervaren. Ik wil zoveel mogelijk van Australie zien, maar ik sluit een trip naar NZ of Fiji ook niet uit, als inderdaad het geld het toe laat.
Lijkt me erg gezellig is een keer met jullie af te spreken in Oz
Mijn mail is [EMAIL=“manondeusjen@hotmail.com”]manondeusjen@hotmail.com
Zoals je misschien al merk heb ik al wat tijd besteed aan het uitzoeken en een ‘planning onder voorbehoud’ maken. Misschien kunnen we elkaar ook een beetje helpen.
Esther mailde mij en Marloes, alleen heeft Marlies nog geen maildres achtergelaten dus daarom zit ik hem even online
Hallo meiden,
Ik las jullie oproepjes op werelwijzer en ik dacht ik mail jullie gewoon even. Leuk dat jullie van plan zijn om naar Australie en eventueel Nieuw Zeeland en Fiji te gaan. Zelf heb ik ook reisplannen. Ik werk al een tijdje klaar met mijn studie 23 jaar, woon in Utrecht en werk sinds ruim een jaar. Ik vind het tijd voor wat nieuwe inspiratie ben dan ook van plan om in de loop van februari te vertrekken alleen mijn plannen staan nog niet vast!
Ik wil of naar zuid oostazie (combinatie van reizen en vrijwilligerswerk) of naar australie en dan voornamelijk reizen en eventueel ook wat werken tussendoor!
In ieder geval wil in genieten en veel zien in 3 a 5 maanden tijd!
Wel vind ik het leuk om mijn reis in ieder geval te starten samen met iemand of meerdere personen en dan gewoon verder te kijken!
Ik hoor graag van jullie,
Groetjes Esther
Mijn reactie:
Ik heb al een planning route onder voorbehoud gemaakt van de eerste maanden. Mocht 1 van jullie het leuk vinden een deel van de reis samen te doen,laat maar horen.
En Esther nog een tips aangezien omdat je het nog niet precies weet wat je wilt doen. Als je toch in Utrecht woont. in januari is er een vakantiebeurs in de jaarbeurs in Utrecht.Kost iets van 12,50 euro. Zelf ga ik er 14 januari heen, om ideeen op te doen en zoveel mogelijk brochures ‘jatten’ om daar inspiratie op te doen. Zo heb ik ook mijn eerste planning gemaakt. Naar reisbureau D-reizen heb ik Kuoni brochure meegkregen. Staan heel handig afstandstabellen enzo op.
Klinkt goed allemaal, Manon jouw ideeen komen erg overeen met de dingen die ik graag wil doen en zien! Die vakantiebeurs is wel een goede tip, ik heb alleen nog maar mijn visum binnen en ik wil zo snel mogelijk een ticket boeken, maar het liefst begin ik mijn reis samen met iemand of met meerdere, dus ook de vliegreis. Manon jij vliegt 8 februari toch? Ik weet niet of het je bedoeling was om het eerste deel van de reis al met anderen te doen of dat je die liever alleen reist, anders kan ik kijken of er rond die tijd nog tickets zijn.
Misschien is het een idee om een keertje af te spreken met een aantal en de ideeen door te spreken en te zien of het klikt? Laat maar weten of er meer mensen voor dit idee zijn! Het lijkt mij in ieder geval veel gezelliger met een aantal dan helemaal in mn uppie:)
Hoi allemaal!
Las net even jullie berichtjes en klinkt super! Alleen ik kan pas weg als ik klaar ben met me opleiding en dat is ongeveer september.
Succes met het verder plannen!!
Groetjes marlies
Heb al weer een mailtje gestuurd. Misschien is het leuk tijdens de vakantiebeurs af te spreken… de beste mogelijkheid om ideeen op te doen. Ik ga zelf 14 januari omdat ik 's avonds toevallig ook al wat heb in Utrecht.
Ik hoor wel of iemand kan en/of leuk lijkt om dan af te spreken!
Groetjes Manon
PS Marloes ik vind het helemaal niet erg als je ook rond die tijd wilt ga aan mij. Ik heb al eens met een groep van 5 onbekende meiden naar Nepal geweest, dus dat is niet nieuw. Ik vertrek 8 februari, om 14:25 van Schiphol met China Airlines. Heb een overtstap in Taipei van 10 uur en kom 10 februari om 11.40 aan in Sydney. En zal het wel leuk vinden als er iemand bij is. Dan durf ik wat eerder Taipei in, want 10 uur moet eigenlijk genoeg zijn…
Beste is via de website van China Airlines te boeken; http://www.china-airlines.nl/. Dan ben je altijd het goedkoopste uit. Mijn retourvlucht is nu dus 2 augustus. Ik heb even gekeken en jouw ticket komt dan uit (dezelfde al mij, maar ik heb 4 maanden voor de tijd geboekt) op 1084 euro. En overal staat dat een ticket rond de 1000 euro is naar Australie. Maar kijk even rond op van die vergelijking sites en neem flexibele dagen en vooral wanneer je terug wilt misschien eens een week naar voren of naar achter schuiven. Dat kan heel veel schelen. En als je dan een goedkope vlucht heb gevonden, altijd naar de website van de maatschappij gaan. Zijn ze meestal nog weer iets goedkoper. Ik zou alleen niet te lang wachten, want meestal worden ze nog duurder als je binnen 4 weken wilt vertrekken.
Jullie ideeen spreken mij erg aan. Lijkt me leuk om ideeen door te spreken. met sommige heb ik al contact gehad. Hebben jullie nu plannen gemaakt om af te spreken en zoja, is er nog iemand welkom?? Ik kan nog wel tips gebruiken en het lijkt me leuk om te kijken of het klikt.
Hey Jessica,
Ik als je reactie op het forum van Wereldreiziger en we hebben het plan om 14 januari naar de vakantiebeurs in de jaarbeurs Utrecht te gaan en daar elkaar te ontmoeten. De groep bestaat uit iets van 7 mensen op dit moment. Ik heb een e-mail lijst bijgehouden van alle mensen die komen en misschien lijkt het je leuk om ook te komen. Het kaartje kost 12,50, maar je kunt dan gelijk ook ideeen op doen als je daar bent.
Lijkt me erg gezellig als je ook komt!
Groetjes Manon
P.S. Als meer mensen willen komen, jullie zijn van harte uitgenodigd! Stuur even een mailtje naar mij: [EMAIL=“manondeusjen@hotmail.com”]manondeusjen@hotmail.com dan zet ik je op de e-mail lijst