Australië combineren met andere landen?

Hey ik wil volgende jaar oktober 3 maanden samen met mijn vriend een trip maken we weten een ding zeker australie word het zeker weten! Maar welke landen kunnen we erbij bezoeken? Dacht aan 10 dagen fiji erbij Vietnam ? Filipijnen? Er is zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie !

Alle tips zijn meer dan welkom!

Qua budget landen highligts wat ik moet bezoeken en met welke landen ik australie kan combineren

Thanx!

Top om lekker 3 maanden ertussen uit te gaan. Wat nog meer dan Australie? het ligt er heel erg aan wat je exact zoekt. Zoek je stranden, dan heb je er daar al heel veel van in Australie. lol2 Zoek je meer cultuur en mooie natuur, dan is een optie om naar Indonesie te gaan. De vluchten van Australie naar Indonesie zijn niet zo duur. Dit doen veel Australiërs die daar zelf op vakantie gaan. Mijn tip zou zijn om naar Filipijnen te gaan. Prijzen zijn nog laag en is goed te backpacken. Je moet dan wel effe checken hoe het weer is. Je moet wel buiten het regenseizoen gaan. Vietnam zou niet mijn voorkeur zijn. Dan zou ik toch eerder naar Laos of Cambodja gaan en bv afsluiten in Thailand (Bangkok). Misschien dat je wat tips kunt zien op ons blog: deefennoortje.shareyourstory.nl

veel plezier met de voorbereiding!

Wat gaaf zeg je hebt Vietnam niet zelf bezocht! Maar in ieder geval wat zijn de hoogtepunten van australie en hoelang moet je daarvoor uittrekken en qua budget heb je daar nog tips voor!

Wat gaaf zeg je hebt Vietnam niet zelf bezocht! Maar in ieder geval wat zijn de hoogtepunten van australie en hoelang moet je daarvoor uittrekken en qua budget heb je daar nog tips voor! @deef4ever

Zoveel moois te zien in Australie! Je moet anders 'ns op dit reisforum bij andere berichten kijken. Er zijn vele andere posts met routes. Maar opties zouden kunnen zijn:

• Sydney - melbourne - great ocean road - adelaide - outback - Darwin
  • Sydney - East coast - great barriere reef - Darwin
  • Westkust (Perth naar beneden en naar boven)

De prijzen in Australie zijn flink gestegen vind ik. Wij zijn 7 jaar terug geweest en 1 jaar terug. Daar zat een groot verschil in. Hoewel we de laatste keer voor Australie 5 maanden in ZO-Azie waren geweest waar het natuurlijk stukken goedkoper is. Als jullie kiezen om eerst naar Australie te gaan en daarna Azie, is dat natuurlijk een verademing qua prijzen. :slight_smile:

Ik kan niet zo aangeven hoe duur het is, wat dat is heel erg afhankelijk van het vervoer (vliegtuig - (huur) camper - (huur) auto - bus) , van soort verblijf (camper of hotel of hostel), zelf eten of uiteten, en ook welke trips je voor ogen hebt (duiken, meerdaagse trips, greatbarriere reef sailing, etc…). Het prijspeil in Australie ligt gelijk aan dat van Nederland of iets hoger. Sommige producten zijn iets duurder dan hier (fruit, brood, melk, bier uit supermarkt, …). Anderen weer gelijk.

Om je reis uit te stippelen zou ik me verdiepen in de verschillende routes, dan goed overwegen met welk vervoer en verblijven. Je kunt op best wel veel sites bv bekijken hoe duur 't is om een camper (in alle soorten en maten!) te huren voor een periode van 2 maanden. Ook de prijzen van hostels kun je op internet zien. Dan een standaardprijs voor eten, drinken elke dag. Zo kun je uitrekenen wat je standaard kwijt bent. Daarbij moet je dan een budget reserveren voor leuke dingen. Zelf hebben we in Australie niet heel veel excursies gedaan. Veel is gewoon gratis, behalve als je natuurlijk wilt duiken of zeilen, etc…

Met de tijd kun je ook spelen natuurlijk: omdat Australie een stuk duurder is, kun je bijv 1,5 maand bljiven en 1,5 maand Azie. Als je meer budget voor Australie erover hebt, dan kun je 2 maanden Australie en 1 maand Azie doen. Of uiteraard 2,5 maand en 2 weken luieren in Thailand.

Veel suc6!

Ik zou het laten afhangen van de tickets die je kunt vinden. Ga eens langs bij Kilroy, en de Vliegwinkel (of mail/bel ze) en vraag wat voor tickets er mogelijk zijn met (iets langere) tussenstop in Azië en wat het goedkoopst is. Singapore is waarschijnlijk een goedkope optie of Denpasar (Bali), maar er zijn vast ook andere dingen mogelijk.

Stel dat Singapore het goedkoopste is, dan kun je altijd nog van daaruit met bijvoorbeeld AirAsia een relatief goedkope vlucht boeken naar bijvoorbeeld Vietnam.
Kijk ook naar het klimaat, en welk land jullie gewoon het meest aantrekt. Lees eens wat intro’s op Lonely Planet over elk land, er zijn dan vanzelf landen die (voor nu) afvallen, of juist extra interessant zijn.
Er is inderdaad enorm veel keuze, maar bedenk dat je naar die landen die het nu niet worden, altijd een andere keer kunt reizen als losse vakantie! :slight_smile:

Voor wat betreft Australië: er is enorm veel te zien natuurlijk, maar het is ook enorm groot, en duur. Ik ben er lang geleden geweest (1997), maar heb een collega die er elk jaar heen gaat.
Dus wat je allemaal kunt zien en doen, hangt ook af van jullie budget. Het schijnt tegenwoordig ongeveer €50-60 per persoon per dag te kosten voor alleen kamperen of in een gedeelde slaapzaal slapen, zelf koken, en busreizen, nog zonder biertjes drinken of leuke dingen doen! Mijn collega is ook vaak wel €40 per dag kwijt terwijl ze gratis bij familie slaapt en echt geen gekke dingen doet!
Als je ook nog leuke dingen wilt doen en af en toe een biertje drinken (en dat neem ik aan), schijn je wel rekening te moeten houden met minstens €75 per persoon per dag gemiddeld… dat keer 90 dagen is toch al gauw €6750,- per persoon nog los van de vliegtickets. Maar misschien hebben jullie dat ook wel gespaard?

Couchsurfing kan een manier zijn om geld te besparen, leuke mensen te leren kennen, en de ‘insiders’ tips te krijgen of met wat geluk zelfs rondleidingen.
Of misschien kun je wel een paar weken ergens werken, of voor geld (verwacht geen goudmijn, je zult kunnen kiezen uit diverse laagbetaalde baantjes in de horeca, een callcenter, of bij een boerderij ofzo), of voor gratis dak boven je hoofd en eten. Dan heb je wel een Working Holiday Visum nodig.

Mocht het geld toch een issue worden, dan kun je nog je plannen omgooien naar 3 maanden Zuidoost Azië, waar je voor veel minder geld, veel meer kunt doen. Ongeveer €20-25 euro per persoon per dag is genoeg voor privé hotelkamers, 3x per dag uit eten, openbaar vervoer, af en toe een georganiseerd tourtje zoals een jungle trekking, slapen bij bergstammen, olifanten verzorgen, snorkelen, Thaise kookles; een paar keer per week een lekkere massage etc. Als je nog jong bent en niet zoveel geld hebt, is dat natuurlijk ideaal!

Succes met alle keuzes.

Ja ik zit nu ook zwaar te twijfelen of australie wel in ons budget past! Ik ga dan denk ik voor Azië mja welke landen dan Vietnam, Filipijnen , fiji misschien Maleisië Indonesië ben ik al geweest maar zou ik nog wel heen willen dus nu word de vraag anders haha welke landen ga ik nu in Azië bezoeken! @cecilia74

Of Afrika of Latijns Amerika…? :wink: