Amerika of Australië?

Lieve wereldreizigers,

Mijn naam is Emma en ik zit met een dilemma (haha). Ik zou daar graag wat advies over vragen!

Mijn vriend en ik hebben besloten om de zomer van 2011 (juli en augustus) te besteden aan een grote reis buiten Europa. We zijn beiden nogal onervaren met reizen, allebei nog nooit buiten Europa geweest, maar eens moet de eerste keer zijn! Nu twijfelen we tussen vier bestemmingen: de USA, Australië, Hawaii en Nieuw Zeeland.

Onze eerste keuze was Nieuw Zeeland, maar na enige research kwamen we erachter dat de winter daar hetzelfde is als de winter hier, en hoewel we geen enorme zonaanbidders zijn hebben we in onze zomervakantie liever wel een beetje mooi weer. De kans op sneeuw schijnt op het Zuidereiland nog best groot te zijn, terwijl dat deel van Nieuw Zeeland het meest de moeite waard is.
Mijn vraag is nu: wat is de beste keuze? Bij geen van de landen zijn we nog maar een beetje in de buurt geweest, dus we hebben geen idee welke bestemming ons het meeste aanspreekt.
Behalve met het weer hebben we natuurlijk nog andere factoren waar we rekening mee moeten houden. We zijn beiden studenten en hebben geen enorm budget, dus als het meer dan € 3000 per persoon zou gaan kosten wordt het een beetje moeilijk. Dat ligt natuurlijk ook aan hoe luxe we het zelf maken. We zijn geen enorme spenders en willen waarschijnlijk kamperen of in hostels/dorms slapen, maar we zouden wel graag een autootje huren en zo nu en dan een excursie maken oid.

Een andere factor is de tijd die we hebben. Twee maanden is aan de ene kant ruim, maar dat ligt natuurlijk helemaal aan hoeveel je van het land wilt zien.
Een combinatie van de landen is natuurlijk ook een idee, bijvoorbeeld het vasteland van Amerika combineren met Hawaii. Maar normaals, is 2 maanden genoeg hiervoor?

Ik heb wat op het forum rondgekeken, maar daar werd ik niet veel wijzer van (alleen maar enthousiaster om op reis te gaan ;)). Dus ik hoop dat jullie ons wat advies kunnen geven!

(Omdat deze vraag over twee landen gaat heb ik hem in twee fora gezet. Ik hoop dat dat mag!)

Hallo,

Waarom Australie of Amerika waarom geen Azie daar kun je zeer goed reizen met het budget wat jullie hebben. Australie is erg duur op het moment dit komt door de slechte wisselkoers van euro naar AUD. Het weer is er wel oke maar dan meer richting Queensland en Northern Teritory wel veel regen.
Amerika kan ik je niet echt over adviseren omdat ik er zelf nooit geweest bent.

1 like

Dank je wel voor je reactie! :slight_smile:

Ik heb zelf inderdaad ook nagedacht over Azië, maar mijn vriend ziet dat niet zo zitten. Maar nu je het zo zegt is het 't misschien toch waard om er wat meer onderzoek naar te doen!

Is er een bepaald land dat je kan aanraden of is rondtrekken een beter idee?

Het is overigens natuurlijk ook een optie om een maand te gaan in plaats van twee (vanwege ons budget), maar is dat erg kort?

De vluchten naar Australia zijn 2x of meer zo duur als een vlucht naar de USA of naar het verre oosten.
Wij zitten op dit moment zelf 3 maanden in de USA (en vorig jaar Australia) maar wij zijn al talloze keren naar beide landen geweest.
Is juli/augustus een must? De USA in het S/SW is bloedheet en in Australia is het winter. QLD en NT zijn wel geschikt in die tijd want dan is het droog (en niet nat lieve Moira).
Voor een eerste reis naar de USA zou ik nooit langer dan een maand gaan, en dan bedoel ik een bezoek aan het SW. Het aantal indrukken dat je krijgt is zo verpletterend dan 1 maand lang genoeg is imo. Na die eerste reis kom je vast nog wel eens terug.
Voor Australia zou ik wel 2 maanden nemen maar dan wordt het allemaal, zoals je al zegt, een stuk duurder. Voor zowel Aus als USa geldt dat bv september/october veel beter is om rond te reizen, buiten het toetisten/schoolvakantieseizoen.
Yeehar

1 like

Misschien is het een optie voor je om de westkust van Canada en USA te combineren. Maar zoveel te zuidelijker, zoveel te warmer. Ik ben zelf afgelopen jaar in Noordoost USA geweest, op zich wel leuk, maar ik vind USA niet zo bijzonder. Denk er ook aan dat je in USA als je jonger bent dan 25 jaar, vaak extra moet betalen voor autohuur. www.usa-reisen.de (duitse site) is een goede en goedkope. Kijk maar eens in diverse USA forums. Wij hebben voor 3 weken afgelopen jaar 1500 euro p.p. uitgegeven aan hotels, autohuur en vlucht. Ben ook in Florida geweest. Ook wel leuk maar veel gericht op het pretparkgebeuren (overigens vond ik Sea World echt een aanrader!).

Zelf heb ik ook niet zoveel met Azië, maar is inderdaad stukken goedkoper, kun je met je budget goed rondkomen en toch ook luxere dingen doen! Overigens vond ik Midden Amerika ook erg mooi!!!

Denk dat je je af moet vragen: wat wil ik? Cultuur, natuur, steden, rust, stranden, zon en zee?

Als je nog wat wil weten, stuur maar een berichtje.

Australie!!!
!!!

:zon02:

Iedereen: bedankt voor de reacties. Mede daardoor hebben we uiteindelijk toch besloten om (grotendeels vanwege het budget) voor Azië te gaan en onze plannen voor Amerika en Australië even uitstellen tot we student-af zijn en wat meer te besteden hebben :wink: