Hai,
Ik ben Rianne (25) en heb plannen om rond augustus 2010 naar Oz te vertrekken voor een periode van 1 à 2 jaar.
Ik ben al een tijdje aan het voorbereiden en heb ook mijn Work Holiday Visum al in orde gebracht.
Al een paar maanden ben ik de reiswebsites aan het afgaan om een reisgenoot te vinden met ongeveer dezelfde plannen/leeftijd/vertrekdatum, maar dat blijkt niet echt makkelijk. En omdat ik er tegenop zie om alleen te reizen, plaats ik zelf maar een oproep.
Ik ben op zoek naar een leuke reisgenoot die ook veel wilt ervaren en flexibel is ingesteld.
Ikzelf ben rustig van aard, maar niet passief; ik lach graag, ben Christen en hou veel van muziek en film.
Mijn plannen zijn heel flexibel (heb nog geen vliegticket geboekt) en ik heb er geen problemen mee om ze aan te passen of compromissen te maken.
Mijn voorlopige plannen:
- vertrek rond augustus naar Sydney: alle paperassen/papieren in orde maken
- een Jilleroo training volgen in de buurt van Sydney (5 daagse opleiding voor boerderij werk) om zo makkelijker werk te vinden.
Mijn doel is om de tijd te nemen om het land te verkennen en tussendoor voldoende te werken. Als je een visum voor een 2e jaar wilt aanvragen, moet je 3 maanden erkend seizoens-/boerderijwerk hebben gedaan.
- van augustus tot november/december rondreizen
- Kerst en Nieuwjaar in Sydney vieren
- vanaf januari/februari weer rondtrekken
Wat ik heel graag tijdens deze reis wil doen:
- allerlei soorten vervoer/accommodatie ervaren (lowbudget backpacken, kamperen, hotel, auto, campervan, trein, bus,…)
- een aantal maanden in Sydney blijven om te werken en vandaar uit weekend/weektrips maken
- de Great Ocean Road afreizen
- door Nieuw-Zeeland reizen (ongeveer 1 maand)
Als dit plan je interessant lijkt of je wilt alleen de reis samen beginnen, laat iets weten.
Groeten, Rianne
hoi rianne,
ik, 24 (m) zit ergens met een dilema, mijn leven leiden hoe ik het doe op dit moment, werken, slapen, afijn de dagelijkse bezigheden, of eens iets totaal danders doen, en in die periode na te kunnen denken, wat ik nu precies wil. ik neig een beetje naar dat laatste.
ik zou graag met je in contact komen, misschien kunnen we dan zien of en wat de mogelijkheden zijn
mijn e-mailadres (msn) is: [EMAIL=“kloosterzande@hotmail.com”]kloosterzande@hotmail.com
groetjes Angelo
Hoi,
Ik ga op 16 juni richting australie
ga in augustus de jilleroo cursus van 11 dagen doen en werken en reizen.
wil ook naar nieuw zeeland voor 2-3 maanden. ik ga ook nog naar fiji
ben ook christelijk
als je contact wil hoor ik het wel…
Ik ben 20 jaar.
groetjes Mieke
Hoi Rianna
Ik ben erg geïntresseerd om met jou mee te reizen door Australië.
Ik zal me eerst effe voorstellen, ik ben Cliff ben 25j en woon in Westerlo (België). Ik houd van reizen natuurlijk, ik zie reizen niet persée als naar verre bestemmingen gaan (al hoort dit er natuurlijk wel bij) maar reizen kan voor mij ook al nieuwe dingen doen en ontdekken in mijn eigen land. Ik ben erg open-minded.
Ik werk, maar heb enkele dagen geleden een loop baan onderbreking aangevraagd voor 1 jaar, deze gaat in vanaf 1 november. Dit is misschien beetje laat voor jou?
Anyway, de dingen die je opnoemde klinken als een greep uit mijn dromen 
Ik houd van een leuke mix tussen cultuur en natuur, dus ik denk wel dat we hier eventuele compromissen kunnen in sluiten. Als je moest intresse hebben om het hier verder over te hebben laat me dan maar iets weten.
Groetjes Cliff
Hey,
Ik ben Maarten Ik ben 23 en ik kom uit Purmerend. Ik heb ook plannen om rond dezelfde tijd richting Oz te reizen voor een periode van 1 of 2 jaar.
Ik ben zelf nog niet zo heel erg lang bezig met de voorbereiding, al kan ik wel zeggen dat ik de ervaring heb van hoe het daar is, ik ben nl al 2 keer 6 weken in australie geweest. Ook ik ben niet van plan om deze reis helemaal alleen te gaan ondernemen. Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een geschikte reisgenoot, maar vind dit toch wel erg lastig. Ik ben opzoek naar iemand die ook veel wilt reizen, veel wilt ervaren en flexibel is ingesteld.
Ik ben zelf ook redelijk rustig van aard, maar kan ook heel raar uit de hoek komen. Ook een beetje impulsief, maar dat is om de lol erin te houden.
Mijn plannen zijn ook erg flexibel en ben ook zeker bereid hier een deel van aan te passen. Ik ga komende zaterdag de 26 juni naar de australie fair in de buurt van arnhem om hier toch nog even wat extra informatie in te winnen, ook ik wil graag een julleroo training gaan volgen. Ook ik wil graag veel zien en verkennen maar tussendoor wel steeds weer een baan te zoeken om de gehele reis te kunnen bekostigen. Na het lezen van je reis plannen werd ik meteen geinspireerd voor me eigen doelen, en wie weet kunnen we eens contact hebben voor die tijd om te kijken of we misschien wel een beetje dezelfde plannen hebben en misschien zelfs wel samen die kant op kunnen vliegen. Mocht je dit alles interresant vinden dan hoor ik graag van je.
Groetjes Maarten
mkuijper16@hotmail.com
Hai,
Klinkt goed je plannen! Ik ben 29, kom uit Rijswijk en zou er ook graag eens een jaartje tussenuit gaan. Ik heb nog geen concrete plannen, maar veel dingen zien, gezellige dingen ondernemen en daar werken lijkt me ook wel wat!
Ik heb geen foto op deze site toegevoegd, maar je kan me vinden op hyves onder Janey Kagie. Het lijkt me leuk om wat van je te horen!
Groetjes Janey
Misschien is t dan makkelijker om contact te hebben, dan zie je gelijk mijn foto e.d.
[quote=“Laura365, post:6, topic:72416”]
Hai,
Klinkt goed je plannen! Ik zou er ook graag eens een jaartje tussenuit gaan. Ik heb nog geen concrete plannen, maar veel dingen zien, gezellige dingen ondernemen en daar werken lijkt me ook wel wat! Het lijkt me leuk om wat van je te horen!
Groetjes
Hoi Laura, leuk dat je ook plannen hebt om op avontuur te gaan.
Voor mijn reisje ben je net iets te laat, de oproep stamt al uit 2010!
Maar veel succes met het vinden van een reismaatje, met wereldwijzer is me dat prima gelukt.
Groetjes, Rianne
wtf XD
ze quote notabene half een eerder bericht van haarzelf uit 2010… alsof ze al 7 jaar op je reactie zit te wachten