Eind augustus vertrek ik naar Delhi. Daar wil ik wat rondreizen, relaxen, activiteiten ondernemen, stappen, etc. Hierna wil ik over land door naar Nepal. Het lijkt me geweldig om daar door de Himalaya te trekken.
Rond november wil ik doorvliegen naar Thailand om daar een bezoekje te brengen aan Thailand zelf, Cambodja, Vietnam en Laos.
Dat is het idee… de uitvoering zie ik daar wel. :wereld:
Nu zie ik hier veel mensen al afspraken maken om samen rond te reizen, maar volgens mij kom je daar al meer dan genoeg mensen tegen. Ik zit daarom een beetje in dubio… is het slim vooraf al wat plannen te maken of het ter plekke te bekijken? Daarom wil ik ook weer niet teveel vast leggen, maar is het wel handig te weten welke mensen daar nog meer rond die tijd zitten! En ach, mochten er wat mensen vooraf ergens in Nederland al willen afspreken om bijvoorbeeld te stappen dan wil ik ook wel aanhaken. Ik ben dus wel benieuwd wie er rond dezelfde periode in India of Nepal zit!
Mijn naam is Mark 35 jaar en ook alle tijd van de wereld
Ik zit een beetje met het zelfde dilemma, volgens vrienden die al eerder voor langere tijd zijn weggeweest kom je idd genoeg mensen tegen.
Ik zit in iedergeval vanaf 9 september in Nepal voor minimaal 6 weken, daarna ga ik naar Cambodja, Laos, Thailand en Viëtnam
Dus als je ergens in september/ oktober ook in Nepal bent te vinden kunnen we elkaar misschien ergens treffen.
Dat komt goed overeen met mijn planning! Ik boek deze/volgende week een ticket voor augustus naar Delhi. Daarna wil ik halverwege september in Nepal zijn. Heb jij eigenlijk al een beetje zicht op die trektochten daar? Ben je op dit forum al meer mensen tegen gekomen die rond die tijd daar zijn? Ik ben in eerste instantie van plan daar gewoon eens rustig te kijken wat er in de aanbieding is.
Hierna ga ik ook door naar Thailand (eind oktober/begin november). Ik zag op dit forum al dat rond die tijd echt hele hordes Nederlanders daar zijn dus dat komt ook wel goed! In ieder geval fijn om nu alvast wat contacten te leggen!
In Nepal wil ik graag de Annapurna trekking ondernemen, ik heb een aantal adressen van goede gidsen gekregen via een ander forum lid
Deze kan ik direct benaderen zodat er niet een of ander bureau tussen zit zodat het geld direct goed terecht komt.
Wat me ook super lijkt is een rafting tocht van een paar dagen, maar dat boek ik daar wel.
Verder ben ik maar weinig andere tegengekomen die ook vanaf half september in Nepal te vinden zijn…
Na Nepal ga ik waarschijnlijk eerst naar Cambodja om vrijwilligerswerk te doen voor een maand, maar dat is nog aan te passen naar een latere datum.
Het is misschien wel zo leuk om eerst met een hele horde nederlanders eerst een deel van Thailand te verkennen :chin:
Dag Tom… ik zou zeggen, ga alleen en als je leuke mensen tegen komt (en die kom je!!!) ga je met hen verder.
Het reizen gaat daar erg gemakkelijk. Een paar jaar geleden alleen gegaan (ook beetje eng en in dubio) en heb de beste tijd gehad. Wil niet anders meer.
En erg leuk Laos!
Mocht het je lukken… neem ‘oude’ kinderkleding mee. Die hebben ze daar (vooral in dorpen) erg hard nodig!
Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik had ook al stukken gelezen uit ‘Hoe reis je solo?’ van Irene Herbers. Zij komt tot dezelfde conclusie als jij
@mark: is het ook mogelijk een raftingtocht van meerdere dagen te maken? Ik had raften ook al in de planning staan aangezien ik alle sportactiviteiten leuk vind, maar een tocht van meerdere dagen lijkt me helemaal tof!
Wat betreft de trektochten moet ik me nog een beetje inlezen. Heb je adressen daar ter plekke of ook websites met informatie?
Ik heb gelezen dat je rafttochten kunt maken van 1 dag tot wel 10 dagen of zo, dat lijkt me ook helemaal geweldig om te doen. Ik moet me alleen nog verder inlezen over de verschillende mogelijkheden.
ja leuk boekje, staan ook wat foto’s (en verhaal anekdoten) van mij in. ben destijds ook daar haar benaderd voor boek. Raften in Nepal was destijds geen probleem. Ook leuk misschien is Chitawan… een soort van eiland waar je maar een paar dagen mag zijn. Je krijgt dan een olifanten tocht, vogelbespieden, s nachts onder begeleiding door d ejungle, olifantwassen etc. en je slaapt in erg leuke bungalow tenten. Niet goedkoop maar wel erg leuk!