In oktober wil ik graag 4-4,5 week gaan backpacken in Nepal en Noord India en ik hoop hier een gezellige en positief ingestelde reisgenoot (m/v, ca. 25-40 jr.) te vinden.
Ik ben 32, hou van avontuur en een uitdaging, gevoel voor humor en een goed gesprek. Gelukkig heb ik al wat van de wereld mogen zien en heb daarbij een beetje backpack ervaring.
Tot nu toe heb ik het idee om rond 6 oktober te vertrekken naar Kathmandu om de laatste dagen van het Dashain festival in Nepal nog mee te kunnen maken. Van daaruit naar het westen, omgeving Pokhara en een trekking van een dag of 6 te doen in het Himalayagebergte. Daarna een bezoek brengen aan het Bardia NP (lang niet zo toeristisch als Chitwan NP en grote kans op het spotten van tijgers :)). Dan naar Varanasi in India en verder naar het westen om daar de bijzondere plaatsen in Noord India aan te doen zoals Allahabad, Agra, Jaipur en natuurlijk Delhi. Op 26 oktober is het Diwali festival (Festival of Lights), volgens mij is het super bijzonder om dat in Jaipur mee te maken! En van 31 oktober tot 9 november vindt de Camelfair in Pushkar plaats. Als we dan toch in de buurt zijn…
Lijkt het jou ook leuk om 4 niet-werk-weken op deze manier in te vullen? Dan zou ik het erg leuk vinden als je reageert! En ook als je andere ideeen hebt, of misschien wil je je tips en/of ervaringen delen, dan hoor ik graag van je!
Ik weet niet of je inmiddels een reisgenoot hebt gevonden…
Ik vertrek 11 oktober naar Kathmandu en ben ook van plan een trekking te doen.
Misschien kunnen we wat combineren, ik verblijf alleen in Nepal voor 3 weken.
Ik ben Rogier, 34 jaar en ben momenteel in Sri Lanka na al in Zuid-India te zijn geweest voor 2 1/2 maand. 10 Okt. vertrek ik naar Nepal. Wellicht leuk te treffen in Nepal?
Bedankt voor jullie reacties! Ik vertrek 10 oktober naar Kathmandu en blijf 4,5 week in Nepal (mijn plan is iets gewijzigd :)) en ik reis met iemand samen. Misschien kunnen we elkaar nog treffen als plannen ergens samen komen. Altijd leuk!
Hoi Nepalreizigers,
Zelf vertrek ik ook eind september richting Kathmandu. Na 3 oktober verblijf ik 10 dagen in Kopan. Half oktober heb ik een trekking gepland. Ik zit dus op en af in Kathmandu tot 10 november. Lijkt me leuk om een van jullie te treffen om tips en ervaringen uit te wisselen.
Groet,
Martine >>>