aug 2016 Costa Rica Glutenvrij?

Dag,
Wij willen met ons gezin volgend jaar gaan rondreizen met een 4WD. Dat betekent overnachten in hotels, hostels, B&B’s etc. Ons dilemma is dat mijn zoon een glutenintolerantie heeft. Dat betekent geen tarwe, rogge, gerst, kamut of aanverwante producten. Krijgt hij 1 kruimel binnen heb ik een ziek kind. In het dieet van de costaricaan zit veel mais, bonen en rijst, dus dat is positief. Maar zal ik voldoende overnachtingsmogelijkheden vinden waar hij glutenvrij kan eten? en dat wil ik natuurlijk van tevoren weten. Zijn er ook huisjes te huur waar ik zelf kan koken? Wie heeft ideeën, tips en advies?

Alvast Bedankt, José

10 jaar geleden kende niemand het woord “glutenvrij” in Costa Rica, dat is heel anders geworden.
Glutenvrije producten zijn steeds meer en beter verkrijgbaar in met name de grotere supermarkten in de grotere plaatsen of nabij toeristische oorden.
Nabij Uvita is zelfs een glutenvrij restaurant!

Dank je voor de info Otto, het zal een combi worden van huisjes en hotels. Ik ga tevoren mailen om het in de hotels etc na te vragen zodra we de planning meer duidelijk hebben.