Besten, na een verblijf in Nederland ga ik binnenkort weer naar Costa Rica.
Omdat ik vrijwel met een lege koffer ga kan ik voor wie wil eea meenemen.
Bij interesse, graag even laten weten ![]()
Besten, na een verblijf in Nederland ga ik binnenkort weer naar Costa Rica.
Omdat ik vrijwel met een lege koffer ga kan ik voor wie wil eea meenemen.
Bij interesse, graag even laten weten ![]()
Pas ik in je koffer?
hoeveel kilo jong belegen kaas kun je meenemen? :eten:
Mag je dat wel meenemen Costa Rica in? Je mag toch nooit etenswaren een ander land mee innemen?
Als het maar vacuĂĽm verpakt .
kaas! als het vacuum verpakt is geen probleem. Zeg tegen douane dat het uit Holland komt, dan is het helemaal ok.
Via Wereldwijzer app
Mag je ook noten en chocola meenemen naar Costa Rica? Ik eet niks uit pakjes en zakjes enzo en ik ga over 1,5 week naar Costa Rica voor 3 weken. We gaan met een groepsreis en ik weet niet of ik makkelijk naar een supermarkt kan voor dingen als ongebrande noten en hele pure chocola, dus ik zou het graag mee willen nemen, zodat ik in ieder geval iets heb. Is dat mogelijk? Ook zag ik dat de hotels soms nogal afgelegen liggen. Corcovado, monteverde, ed, kan je daar makkelijk aan vers fruit komen? En hoe zit het in dat soort gebieden met supermarktjes?
Bedankt alvast! ![]()
Chocolade mee brengen lijkt me niet verstandig met 28 graden of meer of je moet van gesmolten houden. Noten zou je mee kunnen nemen, maar is ook hier te koop maar wel tegen de hoofdprijs.
Mijn ervaring is dat je dit beter mee kan nemen. Chocola en noten, zeker zoals jij omschrijft, is niet overal te koop en erg duur. Je zult wel kleine supermarktjes kunnen bezoeken maar daar verkopen ze vooral houdbare, bewerkte etenswaren. Vers fruit vind je overal, in ieder hotel, langs de weg en in iedere supermarkt, heerlijk!
neem wat plastic bakjes mee en vul die onderweg met stukjes vers fruit als je trek krijgt in de bus.
Via Wereldwijzer app
Nou opreis2015 wat je schrijft klopt niet. Er mag heel veel, mits goed verpakt (vacuum etc) En van elk land staat wel iets op de immigration department website of op de quarantaine website. Zelfs Australië mag een heleboel in, en dat geldt toch als een heel streng land.
Is er zelfs in de hotels fruit te krijgen Joseluken? Wat handig zeg! Hebben die dan een klein winkeltje oid?
Ik had inderdaad het idee om bakjes of zakjes mee te nemen Monofeliz, zodat ik eventueel iets mee kan nemen van het ontbijtbuffet voor later op de dag ![]()
Zucht
Ook zucht…
Ik denk dat hotels het toch niet zo fatsoenlijk vinden als jij aan het ontbijtbuffet bakjes met fruit gaat vullen. Stel je voor dat alle gasten met bakjes en thermoskannen aan komen zetten en die gaan volscheppen met van alles en nog wat…
Vandaar de diepe zuchten van Theiz en ondergetekende. Je hebt het mooi verwoord, Otto.
Dat vind ik ook niet fatsoenlijk. Maar tegen redelijke betaling een thermoskan opvullen moet toch wel mogelijk zijn? Of is dat ook een onredelijke vraag?
Op elke hoek van de straat kun je fruit kopen. Lijkt mij een beetje overdreven om dat te doen bij het hotel waar je verblijft.
Ik denk, weet wel zeker, dat dat van die thermoskan vullen een hele redelijke vraag is.
En die van het fruit ook hoor, vorig jaar bij een paar hotels gedaan, je krijgt vaak zo’n bord vol fruit dat ik het niet op krijg naast het normale ontbijt… Een hotel was zelfs zo attent om mij een hamburgerbakje te geven om het in mee te nemen… Die thermoskan heb ik dan weer nooit bedacht!