Budget een maand Costa Rica

Hallooooo
Ik zit er aan te denken om in de maand juni voor een maand naar Costa Rica te gaan.
Ik wil natuurlijk lekker rond reizen en leuke dingen doen (zoals altijd ga ik zonder plan), maar kies tijdens het reizen we altijd voor de goedkopere dingen à la accommodatie en vervoer (ik heb al in zoveel vieze stinkbussen en ranzige zwerverhollen geslapen). Hoeveel geld moet ik ongeveer meenemen om een maand in CR te kunnen vertoeven. Goedkoop leven, maar natuurlijk wel gewoon leuke uitjes kunnen maken en biertjes drinken.
Let me know!
xxx

Je hebt al cabañas vanaf US$ 20 met een gezamelijke badkamer.
Ontbijten ( gallo Pinta ) kan bij een enkele soda nog voor US$ 2,5
Warm eten, een casado, kost tussen de US$ 5 en US$ 8
Een biertje in de supermarkt vanaf US$ 1
De lokale bus is zeer goedkoop, voor een paar dollar zit je heel de dag in de bus.
In de toersitenplaatsen is het natuurlijk duurder dan daar buiten.
Zeker aan de stranden zijn de prijzen fiks hoger.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

http://www.lonelyplanet.com/costa-rica/practical-information/money-costs

Ik heb op 3 weken iets van een 700 à 750 euro opgedaan, en ik heb dan absoluut niet bespaard op uitstappen. 't Is eigenlijk vooral daar dat je geld naartoegaat (vb. elk nationaal park kost u 10$). Een bed in een hostel kan je voor minder dan 10 euro normaal gezien wel bijna overal vinden, soms zit daar dan al ontbijt bij. Eten is ook niet duur als je niet te kieskeurig bent (en dat ben ik nu net wel, dus heb soms ook wel wat duurder gegeten).

Ik heb daar bovendien ook eens ergens een Belgisch biertje gedronken dat goedkoper was dan wanneer ik het hier in België zou gedronken hebben, lol. Dus daar moet je ook geen fortuin voor voorzien. :smiley:

Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar, de meeste Belgische biertjes uit de supermarkt gaan tussen de $3 en $7 de deur uit en dat vind ik nogal gortig.

Ja, ik heb toen enkel daar (hostel galileo in San José) geprobeerd om Belgisch bier te verkrijgen, dus ik weet niet hoe in de rest van het land zit. Omgerekend was het daar toen ± 2$, terwijl je hier in België in grote steden wel eens makkelijk 2 euro en zelfs meer betaalt om een pint te gaan drinken.

Was het Stella Artois? Die gaan nog weleens in de aanbieding.

Ja. :wink:

we gaan toch niet naar Costa Rica om er Belgisch bier te drinken?

Volgens mij smaakt Belgisch bier overal wel

…en ze kunnen toch nergens anders deftig bier maken, ahja. (Haha!)

Nu ja, voor 't bier gaan we inderdaad niet op reis, maar ik vind het altijd wel grappig om een stukje ‘thuis’ tegen te komen op vakantie. :smiley:

In New York stond Heineken en Amstel op de kaart van een biercafé, alsof het heel exotisch goed bier is. Terwijl de meeste Nederlanders Heineken niet te zuipen vinden. :slight_smile:
Ze hadden ook Duvel, die heb ik genomen. :slight_smile: Ja wij kaaskoppen houden ook wel van Belgisch bier!

In Costa Rica is naast Heineken ook Grolsch te koop en dan ook nog een biersoort die Amsterdammer (of zo iets) heet. Verder nogal wat Belgische en Duitse bieren. Bier uit Nicaragua en Mexico wordt ook veel gedronken. En natuurlijk de grote Amerikaanse biersoorten, omdat Amerikanen nu eenmaal precies datgene willen hebben wat ze thuis ook hebben, tot aan de Starbuck koffie toe. Terwijl Costa Rica zoveel verschillende zeer goede koffiesoorten kent. “Wat de boer niet kent, vreet hij niet”

Op dit mement in de aanbieding bij MasXmenos
2 Nederlandse biertjes met de namen:
Holland en Breda. De laatste smaakt nog ook.
Of zou dat heimwee zijn naar mijn oude stad.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Denk het wel Johan.
Zo zie ik de Grolsch hier in de supermarkten staan…
Maar ach, de Imperial smaakt prima, het is een lokaal product, dus ecologisch gezien beter. Al die buitenlandse bieren moeten wel een verre reis maken en dus geeft dat weer meer CO2 in de atmosfeer.

Heineken is gewoon in Costa Rica gebrouwen.

Inderdaad Imperial is een uitstekend biertje. En Heineken wordt bij de Imperialbrouwerijen gebrouwen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl