kaas en chocola mee naar peru

Hola,

Omdat ik een lange tijd naar Peru ga wil ik graag kaas en chocola meenemen,weet iemand of dit verboden is?

Hey,

Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het verboden is om kaas mee te nemen naar het buitenland… Maar zoals ik als zei, ik weet het niet zeker!

Groetjes,
Nikki

Dacht al dat kaas misschien t probleem zou zijn, ook niet echt een ramp hoor…maar chocola?

Hoi,

Of het bij wet verboden is weet ik ook niet ,maar ik breng steeds kaas en chocolade mee als ik op bezoek ben geweest in Belgie…!Ik ben al dikwijls gecontroleerd op de luchthaven hier in Peru…valiezen opendoen en scannen…nooit problemen hier met kaas ,chocolade, bier …tulpenbollen noem ma op !ik moet zeggen dat er hier ook hele lekkere kaas wordt gemaakt …zegt mijn familie in Belgie als ik een paar kilo meeneem !
Chocolade …das anders …er zijn merken die er op lijken …maar de chocolade van bij ons is toch nog een paar sterren hoger geklasseerd hoor !Kortom maak u maar niet te veel zorgen…ze zijn hier op de luchthaven nog menselijk !

1 like

Tja het hangt van de douanebeambte af, officieel maag je geen plantaardige en dierlijke producten meenemen maar in de praktijk kun je vaak geluk hebben dat ze er dus niks van zeggen. Gek is trouwens dat wanneer je de kaas op Schiphol heb gekocht die dan weer wel meegenomen mag worden!

Officieel mag het inderdaad niet, maar over het algemeen is het geen probleem. Ik denk dat je minder problemen hebt als de kaas vacuum verpakt is.

Ik heb ook nooit problemen gehad, het wordt zelfs gelukkig af en toe via de post opgestuurd! Maar ik heb ook gehoord dat kaas officieel vacuum verpakt zou moeten zijn. Dus om problemen te voorkomen zou ik je aanraden om het op die manier mee te nemen.

Oja, mocht je wat overhouden…, als je het niet meer op kunt ofzo… dan hou ik me aanbevolen!